وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: رونمایی از اینترنت کودک و نوجوان هفته آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: رونمایی از اینترنت کودک و نوجوان هفته آینده

به گزارش سئو مئو، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با آخرین وضعیت اینترنت کودک و نوجوان اظهار داشت: این اینترنت مقرر است هفته آینده با حضور وزرا رونمایی شود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور امروز در حاشیه افتتاح پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تهیه فرکانس ۷۰۰ و ۸۰۰ برای صدا و سیما مذاکراتی را آغاز نموده ایم و امیدواریم با همکاری آنان به تفاهم مشترکی برسیم.

وی اضافه کرد: در پنج سال قبل اتفاقی در تعرفه اپراتور ها رخ نداده و تنها مسئله ای هم که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، این بود که یک سری از بسته ها حذف شد که زیر کف قیمت مصوب بود و اگر منابع مالی برای اپراتورها فراهم نشود، این صنعت نمی تواند توسعه پیدا کند.

او اشاره کرد: ما درحال کار برروی مدلی هستیم که در عین حال که توسعه رخ دهد، مشکل جدی هم برای کاربران ایجاد نشود. با پیگیری هایی که امروز انجام داده ام، قرار شد یک بسته ۶۰ گیگابیتی بلندمدت تعریف شود که تا یک هفته یا ۱۰ روز آینده اپراتورها تفاهم کنند و در اختیار مشترکان و مصرف کنندگان قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در حوزه فیبر نوری همه کشورها به سمت توسعه فیبر نوری منازل و کسب وکارها حرکت می کنند و حتی برخی از کشور ها تا ۲۰ میلیارد دلار دراین زمینه سرمایه گزاری نموده اند، اما ۵G هم اگر فیبرنوری توسعه پیدا نکند به هیچ وجه امکان پذیر نیست.