متا عمدی بودن حفره صوتی اینستاگرام را در بخش ریلز رد کرد

متا عمدی بودن حفره صوتی اینستاگرام را در بخش ریلز رد کرد

به گزارش سئو مئو، متا مالک اینستاگرام انکار کرد که به صورت عمدی صدای ویدیوهای بارگیری شده بخش ریلز را قطع کرده و این امر را به یک نقص فنی نسبت داد.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، کاربران اینستاگرام می گویند هدف از این اقدام پیشگیری از انتقال فایل های ویدئویی مذکور به محیط برنامه تیک تاک بوده است. اما یکی از سخنگویان اینستاگرام یک «مشکل صوتی» را عامل این حادثه دانست و اظهار داشت: شرکت درحال رفع آن است.
برخی رسانه ها اواخر هفته قبل گزارش دادند کاربرانی که می خواهند حلقه های فیلم بخش ریلز اینستاگرام خویش را به یک برنامه دیگر مانند تیک تاک منتقل کنند، مجبور هستند ابتدا ویدئو را منتشر کنند و سپس دست به انتقال بزنند. چونکه در غیر این صورت خطر از دست رفتن صدای فایل های ویدئویی وجود دارد. تا مدتی قبل، کاربران اینستاگرام می توانستند با استفاده از ابزار ریلز یک ویدئو را فیلم برداری و ویرایش کنند و آنرا به محیط برنامه دیگری منتقل و منتشر کنند.
اگرچه متا امیدوار است امکانات بخش ریلز را بعنوان آینده اینستاگرام و فیسبوک ارائه کند، اما در عین حال در تلاش است تا با برنامه انتشار فایل های ویدئویی کوتاه تیک تاک هم روبرو شود. افراد و مؤسسات مختلف اغلب ویدیوهای بخش ریلز را به حساب های تیک تاک خود (یا برعکس) ارسال می کنند، به این مفهوم که اینستاگرام و فیسبوک دیگر مقاصد انحصاری برای محتواهای مذکور نیستند.
تیک تاک به کاربران امکان می دهد به سادگی ویدیوهای ساخته شده در این پلت فرم را در فیسبوک و بخش ریلز اینستاگرام منتشر کنند، اما انجام معکوس این روند در پلت فرم های وابسته به شرکت متا نیازمند بارگذاری دستی ویدئو و سپس انتقال آن است. متا مدعی است این مشکل محدود به بعضی کاربران آیفون بوده و در اسرع وقت برطرف می شود.