اخطار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه بسته پستی

اخطار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه بسته پستی

رئیس پلیس فتای ویژه شرق استان تهران نسبت به نصب نرم افزارهای موبایلی جعلی برای مشاهده بار کدپستی یا ابلاغیه قضایی و امور مشابه، اخطار داد و آنرا ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان دانست.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی دراین باره اظهار داشت: بتازگی در مواردی مشاهده شده که مجرمین سایبری پیامکی با ایجاد حساب کاربری در رسانه های اجتماعی و قراردادن تصویر اداره پست در قسمت پروفایل، مبادرت به ارسال پیام برای شهروندان کرده و خودرا مامور پست معرفی کرده اند. این افراد با طرح بهانه هایی نظیر دقیق نبودن آدرس و… دلیل ارسال پیام را برای کاربران توجیه کرده و در ادامه از آنها خواسته اند تا نرم افزاری را نصب کنند تا بتوانند بسته های پستی خودرا تحویل بگیرند.
وی افزود: با نصب این نرم افزار که در حقیقت بدافزار است، دسترسی سودجویان به حساب کاربری شهروندان فراهم شده و آنان می توانند نسبت به سرقت و سواستفاده از اطلاعات کاربری و دیگر موارد موجود بر روی این گوشیها اقدام نمایند.
بیشتر بخوانید:
هک تلگرام و کلاهبرداری در پوشش پشتیبان «شاد»
کلاهبرداری با ترفند آگهی اجاره خانه و دریافت بیعانه
برمبنای علام مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا، سلطان آبادی با اشاره به این که ماورین اداره پست هیچ وقت بوسیله رسانه های اجتماعی مبادرت به برقراری ارتباط با مردم نمی کنند، هشدار داد: شهروندان به هیچ عنوان نباید از لینک های ارسالی در رسانه های اجتماعی و یا نصب اپلیکیشن های جعلی ارسالی برای مشاهده بارکدپستی یا ابلاغیه قضایی و امور مشابه استفاده کنند، برای اینکه اینطور اقدامات ترفندی برای کلاهبرداری از آنان است.

منبع: