وزیر ارتباطات خبر داد؛ اتصال 1700 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات خبر داد؛ اتصال 1700 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سئو مئو اصفهان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در 8 ماه گذشته 1700 روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم که بر این اساس بیش از 86 درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل هستند.

عیسی زارعی ‍پور که به همراه هیئت دولت به استان اصفهان سفر کرده است، امروز(پنجشنبه، ۲۶ خرداد) در حاشیه سفر خود به شهرستان نائین در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: امروز به همراه مدیران استانی در جریان مشکلات شهرستان نائین قرار گرفتیم و با توجه به این که گره ها و مشکلات شهرستان ها از قبل به شکل تخصصی احصا شده است خیلی از این نقصها در مصوبات سفر رییس جمهوری ذکر می شود و موارد ذکر نشده را در هیئت دولت مورد پیگیری قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: برنامه اصلی دولت در دور اول سفرهای استانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام است تا در دور بعد سفرها پروژه های جدید برای توسعه شهرها و روستاها تعریف شود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاهایی که به شبکه ارتباطی متصل شده اند اشاره و اشاره کرد: در ۸ ماه گذشته ۱۷۰۰ روستای جدید را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم که بر این اساس بیش از ۸۶ درصد روستاهای کشور به این شبکه متصل هستند و از خدماتی که روی شبکه وجود دارد به خوبی می توانند استفاده کنند.

زارعی پور با اعلان اینکه روز به روز سرعت اینترنت درحال بالا رفتن است، اظهار داشت: مسئله سرعت اینترنت تنها با توسعه ارتباطات ثابتِ مبتنی بر فیبر نوری حل می شود که یک پروژه میان مدت و طولانی مدت بوده که از قبل شروع شده است. پروژه فیبر نوری کسب و کارهای منازل در دستور کار بوده و تا کنون یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور به راه افتاده است که طبق برنامه ریزی هایی که کردیم پیش بینی می نماییم تا اختتام کار دولت سیزدهم پوشش ۲۰ میلیونی ایجاد نماییم که بر این اساس در صورت تمایلِ مردم، ۲۰ میلیون خانوار کشور می توانند از فیبر نوری استفاده کنند که در این صورت سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر بیشتر می شود.

منبع: