وزارت صمت: ثبت سفارش واردات تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی ندارد

وزارت صمت: ثبت سفارش واردات تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی ندارد

وزارت صمت اعلام نمود: ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه هیچ نشان تجاری و مدلی محدودیتی ندارد.

به گزارش سئو مئو به نقل از وزارت صمت، سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به برخی اخبار برای ممنوعیت واردات موبایل برخی نشان های تجاری، اظهار داشت: ثبت سفارش موبایل برای کلیه نشان های تجاری(برندها) هیچ محدودیتی نداشته و پیرو بروزرسانی برخی گروههای کالایی و برخی اولویت بندی ها برای تأمین کالاهای اساسی، برخی اولویت بندی های کالایی مقطعی و یا برخی اختلالات پیش می آید که امری طبیعی است. بنابراین با رفع این اختلالات و تعیین اولویت بندی های جدید، از روز آینده ثبت سفارش این کالا از سرگرفته می شود.
عباسپور اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت هیچ ابلاغیه و مقرراتی دال بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات موبایل با برندهای خاص به بانک مرکزی و گمرک ابلاغ نکرده است.
وی افزود: تنها در دو ماه ابتدایی سال جاری بیشتر از ۶ میلیارد دلار ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه صورت گرفته که از نظر ارزش دلاری، سهم بالایی در ثبت سفارش های سالجاری دارد.
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: سال جاری با عنایت به افزایش میزان ثبت سفارش گوشی تلفن همراه، کماکان اولویت بندی گروههای کالایی برای واردات کالا برقرار بوده و رویه های تخصیص و تأمین ارز بر مبنای مقررات و اولویت بندی های کالایی صورت می پذیرد.