تهدید یک گروه باج گیر به براندازی دولت کاستاریکا

تهدید یک گروه باج گیر به براندازی دولت کاستاریکا

سئو مئو: گروه باج گیر کُنتی (Conti) دولت کاستاریکا را به سرنگونی تهدید کرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، کاستاریکا هفته گذشته در پی حمله گسترده گروه باج گیر کُنتی به دولت این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام نمود. این گروه حالا به تهدیدش شدت بخشیده و اعلام نموده که هدفی کمتر از سرنگونی دولت کاستاریکا ندارد. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، این گروه در تهدیدش اعلام نمود: ما در داخل دولت شما نفوذی داریم. ما روی دسترسی پیدا کردن به سیستمهای دیگر شما کار می نماییم و شما چاره دیگری بجز پول دادن به ما ندارید.

این گروه که باج درخواستی خودرا دو برابر کرد و ۲۰ میلیون دلار طلب کرده است، ممکنست در کوشش برای بهره بردن از این واقعیت باشد که رودریگو چاوز، رییس جمهور کاستاریکا، تنها یک هفته دیگر در قدرت خواهد بود. چاوز اظهار داشت: ما در جنگ هستیم و این گفته، اغراق نیست. وی ادامه داد: مقامات با یک گروه تروریستی ملی سر و کار دارند که همکارانی در داخل کشور دارند. وسعت این حمله فراتر از تصور بوده و ۲۷ موسسه دولتی شامل شهرداریها و نیروگاههای دولتی را درگیر کرده است.

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه حمله مذکور با مختل کردن پلتفرمهای گمرکی و مالیاتی، روی تجارت خارجی این کشور تاثیر منفی گذاشته، یک جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای گروه کُنتی تعیین کرده است. گزارش شده است که وزارتخانه های دارایی، کار و تامین اجتماعی در بین نهادهایی هستند که هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته اند.

گروه کُنتی بعد از حمله به پارکر هانیفین که تامین کننده بزرگ قطعه برای بوئینگ و لاکهید مارتین است، در اخبار بوده است. گفته شده که این گروه به میان کارمندان فعلی و سابق نفوذ کرده و اطلاعاتی مانند شماره بیمه، شماره گذرنامه، اطلاعات بانکی و اطلاعات دیگر آنها را به سرقت برده است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، با این وجود برت کالو، یک تحلیلگر وقایع باج گیری اظهار داشت: تهدید به براندازی دولت کاستاریکا احیانا ترفندی برای اخاذی بیشتر بوده و این حمله سایبری تنها با انگیزه مالی انجام شده است.

منبع: