چند دستگاه خودپرداز بیتکوین در جهان نصب شد؟

چند دستگاه خودپرداز بیتکوین در جهان نصب شد؟

به گزارش سئو مئو همانطور که استفاده از ارزهای دیجیتال به جریان اصلی تبدیل می شود، این بخش زیرساخت هایی را برای تسهیل انتقال مانند دستگاههای خودپرداز بیتکوین بوجود می آورد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا و به نقل از فینبلود، باوجود این حقیقت که بازار ارزهای دیجیتال هم اکنون تحت فشار نزولی قرار دارد اما این امر مانع از نصب دستگاههای خودپرداز بیتکوین در سرتاسر جهان نشده و تعداد این دستگاه ها همچنان درحال گسترش است.
بر مبنای داده های این سایت، تعداد دستگاههای خودپرداز بیتکوین نصب شده در سرتاسر جهان در تاریخ اول ژانویه ۳۴هزار و ۳۴۰ عدد بود. با این وجود، این تعداد از آن تاریخ حدودا ۳۰۰۰ عدد افزایش پیدا کرده است و هم اکنون به ۳۷هزار و ۳۳۸ دستگاه خودپرداز بیتکوین رسیده است.
از آغاز سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۹۹۸ دستگاه خودپرداز بیتکوین نصب شده است که به صورت متوسط روزانه ۲۳ دستگاه نصب می شود. با عنایت به این که رادار Coin ATM همه دستگاههای خودپرداز بیتکوین در سرتاسر جهان را ردیابی نمی کند، امکان دارد تعداد واقعی به صورت قابل توجهی بیشتر باشد.
در مقایسه با نتایج تحقیق دیگری در این عرصه حدود ۲۰هزار دستگاه خودپرداز بیتکوین در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است که هر روز بیشتر از ۵۰ دستگاه جدید فعال می شود.
با افزایش تعداد دستگاههای خودپرداز بیتکوین درحال کار، واضح است که این دستگاه ها با استقبال گسترده تری از ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان قابل توجه تر می شوند، بخصوص ایالات متحده بیشترین تعداد نصب خودپرداز بیتکوین را به خود دیده است.
دستگاههای خودپرداز بیتکوین در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال محبوب هستند، آنانی که می خواهند بدون احتیاج به گذراندن مراحل زمان بر مشتری خویش را بشناسید (KYC) که در اغلب پلتفرم های معاملاتی ارزهای دیجیتال مورد نیاز است از این دارایی بهره مند شوند.
علاوه بر این، دستگاههای خودپرداز به صورت فزاینده ای جهت کمک به تسهیل پرداخت های بیتکوین مورد استفاده قرار می گیرند، بخصوص این که کسب و کارهای بیشتری در موقعیتی قرار می گیرند که از راه امکان پرداخت مشتریان با بیتکوین، از ارزهای دیجیتال سود ببرند. این خصوصیت با تعیین بیتکوین بعنوان پول نقد قانونی در السالوادور و به تازگی جمهوری آفریقای مرکزی بیشتر تقویت شده است.
شرکت ها دستگاههای خودپرداز دوطرفه را تبلیغ می کنند که مجهز به خصوصیت عملکردی دوگانه هستند که به مشتریان امکان می دهد هم ارزهای دیجیتال خریداری کنند و هم بفروشند. تقاضا برای دستگاههای خودپرداز دو طرفه در نتیجه قابلیت های چند منظوره موجود در این دستگاه ها در حال افزایش می باشد.
مانند بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال، محیط خودپرداز بیتکوین درحال تغییر است چونکه سازندگان به دنبال سرمایه گذاری بر کاربرپسند بودن دستگاه در کوشش برای افزایش سود خود هستند.