اطلاعات کوکاکولا لو رفت

اطلاعات کوکاکولا لو رفت

سئو مئو: یک عامل تهدید سایبری ادعا نمود چندین گیگابایت اطلاعات شرکت کوکاکولا را به سرقت برده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بعد از اینکه یک عامل تهدید مستقر در روسیه فروش اطلاعاتی که ظاهرا به کوکاکولا متعلق می باشد را شروع کرد، این شرکت تایید نمود درحال تحقیق از احتمال درز اطلاعات است.

طبق گزارش وبسایت رجیستر، یک عامل تهدید نسبتا جدید که استورموس نام دارد، ۱۶۱ گیگابایت اطلاعات کوکاکولا را در دارک وب برای فروش به بالاترین قیمت پیشنهادی گذاشته است.

کوکاکولا به رجیستر اظهار داشت: ما از این مورد مطلعیم و درحال تحقیق برای پی بردن به درستی این ادعا هستیم. این شرکت با مقامات اجرای قانون همکاری می کند.

این اطلاعات برای ۶۴ هزار دلار یا پیشنهاد بهتر به فروش گذاشته شده اند.

نام استورموس اولین بار در ابتدای سال ۲۰۲۲ و سپس اوایل مارس عنوان شد که این گروه به رخنه اطلاعاتی در شرکت “اپیک گیم” ربط داده شد. ظاهرا این گروه یک صدمه پذیری را در شبکه داخلی این شرکت کشف کرد و از آن برای دزدیدن ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات شامل اطلاعات ۳۳ میلیون کاربر استفاده نمود. همزمان این گروه اعلام نمود اطلاعات کارمندان “اپیک گیم” را لو می دهد. با این وجود از آنجائیکه این اطلاعات هیچگاه دیده نشد، برخی از کارشناسان امنیت سایبری این گمان را مطرح نمودند که کل مبحث حقه بوده است.

بر اساس گزارش وبسایت تِک رادار، این گروه علنا از حمله نظامی روسیه به اوکراین حمایت و تاکید کرده که دست روی دست نخواهد گذاشت و تحمل نمی کند عوامل تهدید مختلف سراغ سازمانها و زیرساختهای روسیه بروند.

منبع: