هزاران مشترک موبایل، اپراتور خودرا عوض کردند

هزاران مشترک موبایل، اپراتور خودرا عوض کردند

تعداد ترابردهای صورت گرفته در سال 1400،  74 هزار و 949 بوده و مشترکان هر یک از اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره ها (MNP) این امکان را فراهم می آورد که مشترکان با حفظ شماره خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خودرا عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک بوسیله مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که می خواهد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. بعد از آن در صورتیکه فرد از شرایط لازم برخوردار باشد بوسیله یک پیامک تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
امکان تغییر اپراتورها بوسیله ترابردپذیری تنها دو بار در سال میسر است و بعد از این تغییرات هزینه تمامی سرویس ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه می گردد. همین طور قبل از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد.
البته ممکنست تعدادی از درخواست های ترابرد از طرف مشترکان با موافقت مواجه نشود. احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه نظیر مانند درخواست ترابرد سیمکارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیمکارت، فعال بودن کمتر از سه ماه سیمکارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن بموقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیمکارت های دائمی از دلیلهای رد درخواست ترابرد عنوان شده است.
طبق آخرین آمار اعلامی از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ۱۴۰۰، ۷۴ هزار و ۹۴۹ ترابرد تکمیل شده است. ترابردهای صورت گرفته به شکل مجزا در جدول زیر آمده است.

البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری همچون کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و برخی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی گردد. ممکنست یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی عرضه نماید که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی گردد اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب نموده سرویسش مناسب می باشد.