توقف فروش محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه

توقف فروش محصولات و خدمات مایکروسافت در روسیه

مایکروسافت فروش جدید محصولات و خدماتش در روسیه را متوقف کرد و به شرکتهای غربی دیگری پیوست که به حمله نظامی مسکو به اوکراین واکنش نشان دادند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شرکتهای بزرگ مختلف شامل اپل، نایکی و دل تکنولوژیز ارتباطاتشان با روسیه را به دنبال حمله نظامی مسکو به اوکراین و تحریمهای کشورهای غربی، قطع کرده اند.

اپل سه شنبه گذشته اعلام نمود فروش همه محصولاتشان در روسیه را متوقف کرده است. شرکت دل هم هفته گذشته اقدام مشابهی انجام داد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت اعلام نمود مایکروسافت علاوه بر فروش جدید، خیلی از بخشهای کسب و کار خود در روسیه را به منظور رعایت تحریمها، متوقف کرده است.

شرکتهای فناوری در ایام اخیر دسترسی رسانه های تحت کنترل دولت روسیه همچون آر تی و اسپوتنیک را بنا به درخواستهای دولتهایشان و درخواست برای پیشگیری از انتشار تبلیغات روسیه، محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت هفته گذشته اعلام نمود اپلیکیشنهای موبایل آر تی را از فروشگاه برنامه ویندوز حذف کرده و تبلیغات در رسانه های تحت حمایت مالی دولت روسیه را ممنوع کرد. شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) و آلفابت (شرکت مادر گوگل و یوتیوب) هم اقداماتی انجام داده اند تا درآمدزایی رسانه های دولتی روسیه از تبلیغات در پلتفرمهایشان را محدود کنند.

منبع: