شروع فعالیت بخش خصوصی در فضا با فاصله ۱۰ ساله از دنیا

شروع فعالیت بخش خصوصی در فضا با فاصله ۱۰ ساله از دنیا

مدیرعامل گروه نوآوری امید فضا با اعلان اینکه حضور بخش خصوصی کشور در صنعت فضا را با فاصله 10 ساله از دنیا آِغاز کردیم، اظهار داشت: ما تولید ماهواره های ارزان و ارائه خدمات فضاپایه را در دستور کار قرار دادیم.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، دکتر حسین شهرابی امروز در دورهمی امید فضا که به مناسبت روز ملی فضایی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، دانشجویان را نسل آینده صنعت فضایی کشور دانست و اضافه کرد: در سالهای اخیر کشور وارد زیست بوم توسعه فضایی شده است و اعتقاد داریم ساخت ماهواره های ارزان باید در اولویت این صنعت قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت مردمی شدن خدمات فضا پایه در کشور، اظهار نمود: ما با برگزاری سالانه این دورهمی درصدد هستیم تا دستاوردها و چالش های این حوزه بررسی شود، ولی دکتر سالاری رییس سازمان فضایی پیشنهاد برگزاری چنین نشست هایی بصورت فصلی پیشنهاد نمود.
شهرابی با اشاره به عزم راسخ دولت در توسعه این صنعت در کشور، اشاره کرد: ما امروز درباب موضوع ورود بخش خصوصی بحث می نماییم که ۱۰ سال قبل دنیا اجرای آنرا کلید زده اند و ما با فاصله ۱۰ ساله وارد این عرصه شدیم.
مدیرعامل گروه نوآوری امید فضا با اشاره به ساخت ماهواره کوثر، تصریح کرد: این محصول حاصل همکاری ۸ شرکت است که ۴ مورد از این شرکتها بصورت کنسرسیومی با یکدیگر همکاری دارند.
وی رونمایی محتوایی از این ماهواره را از برنامه های جانبی این رویداد دانست و افزود: علاوه بر آن در این دورهمی ۴ شرکت فعال در صنعت فضا دغدغه های خودرا مطرح خواهند کرد.
وی افزود: ما برای کارهای خود بازار داخلی را اولویت خود قرار نداده ایم و بازارهای بین المللی را هدف گذاری کردیم.