با اشاره به گزارش مركز پژوهش ها؛ توانگر: طرح صیانت مخالف اصول گوناگون قانون اساسی است

با اشاره به گزارش مركز پژوهش ها؛ توانگر: طرح صیانت مخالف اصول گوناگون قانون اساسی است

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش مرکز تحقیقات درباره طرح صیانت، اظهار داشت که طبق این گزارش، طرح فعلی صیانت در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول گوناگون قانون اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، مجتبی توانگر نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:
«در گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره نسخه جدید ⁧‫طرح صیانت ‬⁩(حمایت یا تنظیم گری) نسخه ۵ دی ضمن تاکید بر ضرورت حکمرانی و قانون گذاری گفته است طرح فعلی در تعارض با دستور رهبر انقلاب در تشکیل شورای عالی فضای مجازی و مخالف اصول گوناگون قانون اساسی است و قابلیت اجرا و تصویب در مجلس را ندارد.»
اول دی ماه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی ضمن بر شمردن اشکالات عدیده متن طرح خواهان تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد. پس از آن در ۷ دی ماه، اعضای کمیسیون مشترک پشتیبانی از حقوق کاربران طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی را برای اعمال پیشنهادات کارشناسی و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس بازگرداند.
بتازگی هم سیدنظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس در برنامه دستخط سیما گفته بود که طرح پشتیبانی از کاربران فضای مجازی منتهی به اسم صیانت عنوان شد، در کمیسیون است و جلو می رود. دقیقاً نمی دانم نهایی شدن آن چه زمانی است، منتهی آن چیزی که اطلاع دارم این است که پس از مذاکرات مفصلی که در کمیسیون صورت گرفت دوستان در دولت، وزارت ارتباطات و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، نکاتی داشتند و مسائلی داشتند که توافق شد، نکات آن دوستان هم لحاظ شود.