گوشی جدید لینوکسی رقیب گوشیهای اندرویدی

گوشی جدید لینوکسی رقیب گوشیهای اندرویدی

شرکت پاین 64 از تولید یک گوشی جدید به نام پاین فون پرو اکسپلورر آگاهی داده که بجای سیستم عامل اندروید یا آی او اس از سیستم عامل لینوکس بهره می گیرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از نیواطلس، امروزه تقریباً همه گوشیهای هوشمند موجود در بازار مجهز به یکی از سیستم عامل های اندروید یا آی او اس هستند. اما گوشی پرچمدار هنگ کنگی جدید شرکت پاین ۶۴ محصولی متفاوت با سیستم عاملی خاص است.
گوشی مورد اشاره جایگزینی بجای گوشی پاین فون که در سال ۲۰۱۹ ارائه شد، محسوب نمی گردد و فقط با هدف استفاده کاربرانی تولید شده که دوست دارند از پلتفرمی متفاوت بجای پلت فرم های متداول در دنیای گوشیهای همراه استفاده کنند.
در این گوشی از یکی از توزیع های لینوکس موسوم به منجارو استفاده شده که با توزیع های دیگر لینوکس مانند پیور، اوبونتو، لئون، سیلفیش و غیره رقابت می کند.
گوشی منبع باز مذکور بیشتر به درد کاربرانی می خورد که دوست دارند تجاربی جدید داشته باشند یا اقداماتی همچون هک گوشیها را تجربه کنند.
از جمله امکانات این گوشی می توان به پردازنده RK۳۳۹۹، دو پردازنده مرکزی ای ۷۲ و ای ۵۳، پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Mali T۸۶۰، چهار گیگابایت LPDDR۴ RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه eMMC اشاره نمود که با بهره گیری از کارت های میکرواس دی قابل افزایش است.
این گوشی دارای نمایشگر شش اینچی ال سی دی نشکن با دقت ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اومنی ویژن، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سونی با سنسور IMX۲۵۸ و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است. قابلیت شارژ بی سیم و سنسور اثر انگشت برای این گوشی ۴۰۰ دلاری که دو هفته دیگر به بازار می آید پیش بینی شده است.