ادامه بورسی شدن استارت آپ ها

ادامه بورسی شدن استارت آپ ها

سئو مئو: معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از ادامه روند ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه آگاهی داد.
علیرضا ناصرپور در گفت و گو با ایسنا، به اشاره به درج نماد تپسی بعنوان اولین استارت آپ در فرابورس اظهار نمود: فرابورس روند پذیرش حدود چهار مجموعه را بصورت همزمان پیش می برد. البته روند پذیرش به خاطر ابهامی که در دستورالعمل وجود داشت متوقف شده بود که خوشبختانه این ابهام در نخستین جلسه هیات مدیره برطرف شد و پذیرش صورت گرفت.
وی با اعلان اینکه روند بررسی سایر شرکتها نیز ادامه دارد، اظهار داشت: سایر استارت آپ ها نیز پذیرش می شوند. باید مورد به مورد در هیات پذیره فرابورس بررسی و تایید شوند.
بر اساس این گزارش، شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با نماد معاملاتی «تپسی» ۲۹ دی ماه سال قبل در گروه کامپیوتر و کارهای وابسته به آن، زیرگروه مشاوره و تهیه نرم افزار پذیرش شده بود و در هفتم آذرماه بعد از احراز تمامی شرایط پذیرش در لیست نرخ های فرابورس ایران درج شد.
در این راستا، امیر هامونی، مدیرعامل سابق فرابورس با اشاره به این که بتازگی ضوابط خاص استارتاپ ها برای ورود به بازار سرمایه فراهم و در سازمان بورس نیز تصویب شده است، گفته بود در قدم نخست شرکت تپسی بعنوان نخستین استارتاپ در فرابورس پذیرش شده و سایر استارتاپ ها مثل فیلیمو نیز درخواست پذیرش در فرابورس را داده اند که درحال بررسی است.
امیر هامونی با تاکید بر این که شرکت های استارتاپی به سبب دارایی های نامشهود زیادی که دارند نسبت به سایر شرکت های بازار سرمایه با ریسک بالاتری مواجهند، اعلام نمود: بنا بر این در قدم اول برای عرضه اولیه این شرکت ها، سهام آنها به مردم عرضه نمی گردد بلکه بطور غیر مستقیم و بوسیله مشارکت صندوق های سرمایه گذاری و سایر نهادهای مالی عرضه اولیه صورت خواهد گرفت.

منبع: