جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کنار رفت

جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کنار رفت

به گزارش سئو مئو توییتر اعلام نمود جک دورسی، مدیرعامل این شرکت از سمت خود کناره گیری می کند و پاراگ آگراوال، مدیر فناوری هدایت شرکت را به دست خواهد گرفت.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، انتصاب آگراوال که سابقه حضور ۱۰ ساله در توییتر دارد، نشان دهنده تایید ضمنی استراتژی این شرکت برای دو برابر کردن درآمد سالانه تا سال ۲۰۲۳ است. ارزش سهام توییتر بعد از انتشار این خبر حدود ۱۰ درصد صعود کرد و با ۲.۷ درصد کاهش بسته شد.

دورسی که در سال ۲۰۰۶ یکی از هم موسسان توییتر بود، پس از طریق اندازی اشکال جدید تولید محتوا از راه خبرنامه یا مکالمات صوتی، این شرکت را ترک می کند. وی همزمان مدیرعامل شرکت اسکوئر هم بود.

دورسی همینطور سال های پرفراز و نشیب ریاست جمهوری دونالد ترامپ را سپری نمود و در نهایت بعد از حمله ششم ژانویه به سازمان کنگره، دسترسی رئیس جمهور جمهوریخواه به توییتر را مسدود کرد.

تغییر مدیرعامل بلافاصله اجرایی می شود و دورسی تا زمان آخر موعد حضورش در نشست سالانه سهامداران در سال ۲۰۲۲، در هیات مدیره توییتر باقی خواهد ماند.

دورسی در ایمیلی به کارمندان توییتر اعلام نمود به علت قدرت رهبری آگراوال، انتصاب برت تایلور، مدیر عملیاتی سلزفورس بعنوان رئیس هیات مدیره جدید و اعتماد به بلندپروازی و پتانسیل کارمندان توییتر، تصمیم گرفت از سمتش کناره گیری کند. وی نوشت: من واقعا ناراحت و در عین حال بسیار خوشحال هستم. شرکتهای زیادی نیستند که به این سطح برسند. دورسی تصریح کرد که مبادرت به کناره گیری تصمیم خودش بوده است.

آگراوال در ایمیلی به کارمندان اعلام نمود: ما به تازگی استراتژی خویش را برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه به روز کردیم و تصور می کنم این استراتژی متهورانه و درست باشد. اما چالش مهم ما این است که چگونه برای اجرا و به نتیجه رسیدن کار نماییم.

توییتر طی سال قبل برای آخر دادن به سالها انتقاد که این پلت فرم در معرفی امکانات جدید برای ۲۱۱ میلیون کاربر روزانه خود کند بوده است و عرصه را به رقیبانی مانند اینستاگرام و تیک تاک واگذار کرده است، به سختی کوشش کرد.

تحت ریاست دورسی، توییتر سرویس خبرنامه ایملی Revue را خریداری کرد و Spaces را راه اندازی نمود که به کاربران اجازه می دهد به مکالمات صوتی زنده را میزبانی کرده یا به آن گوش کنند. این شرکت همینطور بهبودهایی در تبلیغاتش داد تا به برندها کمک نماید کاربران توییتر علاقه مند به محصولاتشان را پیدا کنند که در جهت هدف این شرکت برای دو برابر کردن درآمد سالانه اش تا سال ۲۰۲۳ بود.

بر اساس گزارش رویترز، با این وجود ارزش سهام توییتر در ماه های اخیر نزول کرد و فشار بر دورسی برای آخر دادن به فعالیت خود بعنوان مدیر عامل دو شرکت سهامی عامل را افزایش داد.

منبع: