فیسبوک از اعتیاد کاربرانش به این شبکه اجتماعی اطلاع دارد

فیسبوک از اعتیاد کاربرانش به این شبکه اجتماعی اطلاع دارد

به گزارش سئو مئو اسناد داخلی افشا شده از فیسبوک نشان داده است محققان این شرکت از استفاده غلط و نامناسب کاربران از شبکه اجتماعی مذکور آگاه بوده و به این مسئله بی توجهی کرده اند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ورج، اسناد مورد اشاره حاکیست از هر هشت کاربر فیسبوک یک نفر بشکلی نامناسب از فیسبوک استفاده می نماید و با این کار به خواب، کار و روابط خانوادگی و اجتماعی خود صدمه می زند.
کارشناسان فیسبوک از عبارت استفاده مشکل دار برای توصیف این وضعیت بهره برده اند، اما عموم متخصصان برای توصیف این شرایط از اصطلاح اعتیاد به اینترنت استفاده می نمایند.
فیس بوک تا سال ۲۰۱۹ گروهی را در این شبکه اجتماعی به کار گرفته بود که به دنبال بررسی میزان رفاه و آسایش کاربران در زمان استفاده از آن بودند. این گروه روش هایی را برای پیشگیری از استفاده مشکل دار از فیسبوک ارائه نمود. اما در نهایت فیسبوک تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ این گروه را به صورت کامل کنار بگذارد.
پراتیتی ریچودهوری معاون تحقیقات شرکت متا که جایگزین فیسبوک شده، مدعی شده رسانه ها نتایج تحقیقات مورد اشاره را بد تفسیر کرده اند و این شرکت تلاشهای حمایتی برای درک بهتر و توانمندسازی کاربران خود انجام می دهد.
وی اضافه کرد: استفاده مشکل زا مساوی اعتیاد نیست و این شرکت خدماتی را جهت کمک به مردم عرضه می دهد تا آنها تجربیات خود در زمان استفاده از برنامه ها و خدمات متا را مدیریت کنند.
اسناد داخلی فیسبوک حاکیست این شرکت می دانست پلت فرم اینستاگرام برای کاربران نوجوان مسموم است. به قول فرانسیس هاوگن افشاگر فیسبوک در کنگره این شبکه اجتماعی از لحاظ داخلی ناکارآمد بوده و بعید است رفتارهای خویش را بدون اقدام رگولاتورهای خارجی تغییر دهد.

منبع: