با رای مقابله با انحصار؛ شركتهای بزرگ فناوری انحصار تعمیر تولیدات را از دست می دهند

با رای مقابله با انحصار؛ شركتهای بزرگ فناوری انحصار تعمیر تولیدات را از دست می دهند

به گزارش سئو مئو کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به اتفاق آرا به مقابله با انحصار تعمیر وسایل الکترونیک و برقی رأی داده است تا مؤسسات کوچک هم بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، سال هاست که شرکت هایی مانند اپل، مایکروسافت و غیره تعمیر تولیدات مختلف خود شامل کامپیوتر، گوشی و غیره را به صورت انحصاری انجام داده و اگر کاربران برای این کار به شرکت ها و افراد متفرقه رجوع کنند با مجازات هایی همچون از دست رفتن گارانتی، توقف خدمات بعد از فروش و برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مواجه می شوند.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در جهت مقابله با این انحصارطلبی، اطلاعیه ای منتشر نموده و از برنامه های خود برای حفاظت از حق صاحبان مشاغل کوچک و مشتریان شرکتهای بزرگ برای تعمیر آزادانه گوشیها و کامپیوتر هایشان اطلاع داده است.
بر همین اساس افراد می توانند شکایات خویش را در این حوزه به کمیسیون مورد اشاره عرضه کنند و همکاری نزدیک تری هم با مقامات قضائی و انتظامی ایالات مختلف آمریکا انجام می شود تا قوانین فعلی در این حوزه به روز شده وقوانین تازه ای وضع شوند.
لینا خان رئیس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قوانین فعلی در این حوزه را هزینه آفرین برای مشتریان، ضد خلاقیت و از بین برنده فرصت های کسب و کار برای تعمیرکاران مستقل توصیف کرده و افزوده است اصرار بر این رویه باعث تولید زباله های الکترونیک غیرضروری شده و زمان تعمیر اقلام مختلف را بالا می برد، بنابراین کمیسیون مورد اشاره برای مقابله با این رویه وارد عمل می شود.

منبع: