جهرمی از شناسایی مزارع استخراج رمزارزها آگاهی داد

جهرمی از شناسایی مزارع استخراج رمزارزها آگاهی داد

به گزارش سئو مئو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با هوش مصنوعی 13 هزار مزرعه استخراج رمزارز شناسایی شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباب ارتباط قطع برق و اینترنت، اظهار نمود: در وضعیت کرونا وابستگی به شبکه ارتباطی بیشتر است و سایت های ارتباطی و خیلی از زیرساخت های کشور به برق وابسته هستند. قطع برق باعث شده که سایت ها توان ارسال و دریافت سیگنال خودرا از دست بدهند.
وی افزود: استانداردی دو ساعته دارند که بتوانند ظرفیت باطری داشته باشند که در صورت قطع برق تا دو ساعت می توانند خدمات عرضه کنند. در بعضی از نقاط کشور باطری های اینها مورد سرقت قرار گرفته و در بعضی دیگر از مناطق اپراتورها کنترل نکرده بودند و باطری ها فرسوده شده بود.
وزیر ارتباطات اظهار داشت: در بحث پدافند غیر عامل برنامه هایی برای بازنگری باطری های اپراتورها اجرا کردند و خیلی از سایت ها باطری هایشان نوسازی شد. البته نمی توانم بصورت قاطع بگویم که همه سایت ها مشکل باطری ندارد، چون برخی از سایت ها خصوصاً در استانهای محروم کشور مشکل باطری دارند.
جهرمی اظهار داشت: تعدادی از زمان ها قطع برق بیش از دو ساعت است و این باطری ها ظرفیت بیش از دو ساعت ندارند. فاصله بین قطع برق به حدی نیست که این باطری ها شارژ شوند. به این دو دلیل ما مشکل داریم.
آذری جهرمی اظهار داشت: ما سعی کردیم برای سایت های اصلی ژنراتور بگذاریم؛ می دانیم که فصل امتحانات دانش آموزان است و به اینترنت نیاز دارند؛ ما همه تلاشمان را می نماییم و از مردم نیز عذرخواهی می نماییم. البته کمیته ای در این خصوص در وزارت ارتباطات مستقر است و درحال پیگیری است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباب مزارع استخراج رمزارز نیز اشاره کرد: حدود دو ماه پیش با آقای اردکانیان جلسه ای داشتیم؛ با بررسی ها ما در یک کار مشترک با وزارت نیرو تقریباً ۱۳ هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز را در کشور شناسایی کردیم. دقت شناسایی این ۱۳ هزار مزرعه بالای ۹۵ درصد بود. آنهایی که بالای ۹۹ درصد مطمئن بودیم که مزرعه است، حدود دو هزار مورد بود که در مرحله اول به مراجع امنیتی معرفی کردیم. تا جایی که اطلاع دارم قریب به ۳۰۰ مزرعه کلان بودند و با آنها برخورد شده است.
آذری جهرمی اظهار نمود: ۵۸۰ مگاوات مزرعه بدون مجوز رمز ارز بر اثر این گزارش تا حالا از مدار خارج شده است و بنابر دستور دولت مزارع قانونی نیز از مدار خارج شده است. بنا شد که مجموعه های امنیتی که مسئول برخورد هستند، کمک کنند. واقعیت این است که تنها بخش کوچکی از خاموشی های این روزها مربوط به استخراج رمزارز است. در نهایت این ۱۳ هزار مرزعه با بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی شناسایی شدند.
وی درباره کاهش سرعت دیتاهای موبایل نیز اظهار داشت: ما گزارشی از اختلال دیتا زمانی که برق وصل است، نداریم.

منبع: