معاون مركزملی فضای مجازی اعلام كرد استفاده از ارزهای دیجیتالی با منشاء خارجی ترویج نمی گردد

معاون مركزملی فضای مجازی اعلام كرد استفاده از ارزهای دیجیتالی با منشاء خارجی ترویج نمی گردد

به گزارش سئو مئو معاون راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت:  مرکز ملی فضای مجازی استفاده از ارزهای دیجیتالی با منشاء خارجی نظیر بیتکوین را ترویج نمی کند چونکه نه تنها متولی آن مشخص نبوده بلکه سرمایه گذاران آن هم مشخص نمی باشد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر استخراج بیتکوین جنجال های بیش تری به پا کرده است. از طرفی نبود قانون مشخص برای برخورد با فعالان این حوزه که از جانب بانک مرکزی فعالیتشان غیرقانونی اعلام شده و در مقابل آن دسته که استفاده از ارز دیجیتالی را راهی برای دور زدن تحریم ها و ارزآوری می دانند و از سوی دیگر واکنش مسؤولان وزارت نیرو که افزایش مصرف برق را در فصل گرما به گردن استخراج کنندگان انداخته و هر روز یک مزرعه استخراج را با این ادعا شناسایی می کنند.
پیش از این ابوالحسن فیروزآبادی با اعلان اینکه ارزهای دیجیتال بحث مفصلی دارد، گفته بود: این که ارز دیجیتال تولید نماییم یک مبحث است، ارز دیجیتال بعنوان ابزار مبادله یک مبحث است و این که بعنوان ثروت اندوزی و سرمایه گذاری به آن نگاه نماییم، یک مبحث دیگر است. فعلاً در کشور ما، تولید و استخراج رمزارزهای جهان روا بعنوان یک فرایند مثبت درحال ساماندهی است، در حوزه مبادله هم مقداری که به دور زدن تحریم ها کمک نماید، باید مورد حمایت قرار بگیرد.
در این راستا و به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، ابوالفضل روحانی اظهار نمود: ارزهای دیجیتالی به صورت کلی و با مدیریت شرایطی می توانند ابزاری برای دور زدن تحریم در بعضی از معاملات باشند اما باید رویکرد ویژه ای برای برخورد با این مورد برای آن تعریف شود. مرکز ملی فضای مجازی استفاده از ارزهای دیجیتالی با منشا خارجی نظیر بیتکوین را ترویج نمی کند چونکه نه تنها متولی آن مشخص نبوده بلکه سرمایه گذاران آن هم معلوم نیست.
وی افزود: نوسانات عجیب قیمت بیتکوین و تلاطم قیمتی آن در بازارهای جهانی جای پرسش دارد براین اساس سیاست مرکز این است که تشویقی در این عرصه نداشته باشیم اما در جمهوری اسلامی بخصوص بانک مرکزی، با عنایت به اینکه ارزهای دیجیتالی می تواند ابزار مناسبی برای دور زدن تحریم ها برای بعضی از معاملات باشد باید رویکرد ویژه ای برای آن تعریف شود.
روحانی ضمن اشاره به مبحث بلاک چین و ارزهای دیجیتالی اظهار داشت: پژوهشگاه فضای مجازی نسبت به صدمه پذیری و ریشه استفاده از ارزهای دیجیتالی اقدام نموده اما از آن جا که هنوز بحث ارزهای دیجیتالی در بین همه مردم، ساری و جاری نشده و موضوعی فراگیر نیست و در سطح نخبگان و افراد خاص باقی مانده باید با عنایت به شرایط و برنامه ریزی انجام شده با هدف آگاه سازی این مورد نسبت به شفاف سازی مبحث ارزهای دیجیتالی اقدام و رویکرد جمهوری اسلامی را نسبت به این مورد تبیین کرد.

منبع: