هشدار صداوسیما به مردم

هشدار صداوسیما به مردم

سئو مئو: در پی تماس ها و ارسال پیامک های افرادی سودجو به تعدادی کاربران شبکه های پیامرسان خارجی که خودرا منتسب به سازمان صداوسیما معرفی می کنند، رسانه ملی دراین زمینه به مردم هشدار داد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، حمید خواجه نژاد ـ مدیر روابط عمومی معاونت سیما ـ با انتشار متنی در فضای مجازی، با هشدار نسبت به این که «مراقب کلاهبرداران باشید!» نوشته است: صداوسیما بوسیله شبکه های پیامرسان خارجی هیچ وقت تماس تلفنی برقرار نمی نماید. فریب پیشنهادهای اغواکننده با موضوع برنده شدن در برنامه و یا انتخابات را نخورید. پیامک های دریافتی ناشناس را باز نکنید که یا بدافزار است یا مهندسی اجتماعی برای کشف اطلاعات حسابتان.»
برمبنای اعلام تعدادی کاربران شبکه های اجتماعی به صداوسیما، روز گذشته و با اختتام مناظره دوم، عده ای سودجو بوسیله شبکه اجتماعی واتساپ با تعدادی کاربران تماس گرفته و در صورتیکه آرم صداوسیما بر شماره آنها درج شده بود، به بهانه برنده شدن در مسابقه ای از جانب یکی از نامزدهای انتخاباتی، درخواست باز کردن پیامکی را داشتند تا بوسیله اعلام کد احراز هویت به تماس گیرنده، جایزه نقدی به حساب فرد واریز شود. صداوسیما نسبت به عملکرد این کلاهبرداران هشدار داد و اصرار کرد به هیچ وجه بوسیله شبکه های پیامرسان خارجی با مخاطبان خود تماس نمی گیرد.

منبع: