مخالفت كارمندان اپل با بازگشت به محل كار

مخالفت كارمندان اپل با بازگشت به محل كار

همه کارمندان بعد از فروکش کردن پاندمی کووید ۱۹ مشتاق بازگشت به محل کار نیستند و اپل یکی از شرکتهایی است که از این مساله به خوبی آگاه است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، گروهی شامل ۸۰ کارمند اپل نامه ای خطاب به تیم کوک، مدیرعامل اپل نوشتند و از وی خواستند درباره برنامه هایی که کارمندان را ملزم می کند در سپتامبر به دفتر کار برگردند، تجدیدنظر کند. آنها حس کردند توسط مدیریت نادیده گرفته شده اند که ادعا می کند افراد مشتاق به بازگشت به همکاری حضوری هستند و مایل هستند گزینه دورکاری تمام وقت را به جای دو روز در هفته داشته باشند.

نویسندگان این نامه از اپل خواستند به تیمها اجازه دهد تصمیم بگیرند چه کسی می تواند دورکاری انجام دهد یا در مکانهای انعطاف پذیر باشد و از راه دورکاری و کار منعطف، برنامه اقدام روشنی برای کمک به افراد دارای ناتوانی ایجاد نماید. این کارمندان همینطور خواهان انجام نظرسنجی از کارمندان درباره دورکاری شدند.

معلوم نیست این نامه تا چه حد اثرگذار است. باآنکه گروهی که این نامه را نوشته اند نسبتا کوچک هستند اما ظاهرا این خواسته ابتدا در کانال طرفداران دورکاری در اسلک با حدود ۲۸۰۰ عضو مطرح گردیده است. اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشند منعکس کننده نگرانی شمار قابل توجهی از کارمندان غیر فروش اپل است.

بر اساس گزارش انگجت، برنامه سپتامبر اپل رویکرد منعطف تری برای کار از خانه نسبت به دوران قبل از پاندمی که روی کار در دفتر تاکید داشت را دنبال می کند. با این وجود برنامه مذکور در مقایسه با شرکتهای دیگر سخت گیرانه تر است. توییتر به خیلی از کارمندانش اجازه خواهد داد تا هر زمان که می خواهند دورکاری کنند. برنامه بازگشت به کار هیبریدی گوگل مانند برنامه اپل شامل سه روز در هفته حضور در دفتر کار است اما شامل موقعیتهای شغلی به صورت کاملا دورکاری است و با عنایت به نیاز هر تیم کاری تغییر می کند. اپل امکان دارد با فشار برای تغییر سیاستهایش روبرو شود تا منعکس کننده تغییر رفتار سایر شرکتهای فناوری در زمینه دورکاری شود.

منبع: