واكنش آذری جهرمی به اظهارات كاندیداها درباره رفع فیلتر توییتر

واكنش آذری جهرمی به اظهارات كاندیداها درباره رفع فیلتر توییتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این که برخی قبلا انتقاداتی به پلت فرم ها و حضور در شبکه های مجازی داشتند و امروز از این فضا استفاده می نمایند، اتفاق خوبی است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به توییت اخیر سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در امتداد ضرورت رفع فیلتر توئیتر و یا حضور سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات در این شبکه اجتماعی، اظهار نمود: به نظرم می رسد که این اتفاق خوبی است که امسال با شیوع ویروس کرونا انجام شده و برای حفظ سلامتی مردم تبلیغات انتخاباتی هم مانند آموزش، سلامت و تجارت مردم بر فضای مجازی متمرکز است و ستادهای انتخاباتی و شخص کاندیداها هم از ظرفیت های فضای مجازی استفاده می نمایند.
وی افزود: این که برخی قبلا انتقاداتی به پلت فرم ها و حضور در شبکه های مجازی داشتند و امروز از این فضا استفاده می نمایند، اتفاق خوبی است.
جهرمی تصریح کرد: ما سه چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید و چرا در فضای مجازی حضور دارید؛ امروز همان هایی که انتقاد می کردند استفاده و ترویج می کنند، نباید این را تخطئه نماییم که چرا استفاده می نمایند، باید از این فرصت استفاده نمائیم و حرف درست یا کار درست و حضور جریان ساز درست را باید تقویت کرد و قدر دانست؛ حتما هم این کارهای خوبی که انجام می دهند را تعریف کنید، نقد نکنید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: این اقدام خوبی است؛ چونکه مردم در فضای مجازی می باشند و این عرصه فرصت بی نظیری برای صحبت کردن مسئولان با مردم است تا زمینه ای برای شنیدن صحبت های مردم توسط کاندیداها باشد؛ پس این که این مسئولان و کاندیداهای عزیز آمدند در این فضا و از آن استفاده می نمایند، فرصت خوبی است و باید استقبال کرد.
وی تصریح کرد: این که منجر به رفع فیلتر شود یا نه معین نیست اما وقتی خودشان استفاده می نمایند، می تواند یک نشانه های خوبی باشد از یک افق رو به جلو و خوبی در آینده که ان شاءالله گشایش هایی صورت گیرد.
وی درباره فیلترینگ توئیتر و حکم شورای عالی امنیت ملی دراین زمینه نیز اظهار داشت: آن چیزی که در ارتباط با توئیتر یا شبکه های اجتماعی مطرح می شود دقیق نیست، شورای عالی امنیت ملی بر طبق قانون نمی تواند حکم به انسداد طولانی مدت بدهد، اما در یک بحرانی ممکنست که بگویند چند روز قطع کنید و بعد وصل کنید مانند اتفاقاتی که این سال ها رخ داده است؛ بدین سبب حکم فیلترینگ را نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی هیچکدام صادر نکرده اند.
وی اظهار داشت: توئیتر در سال ۸۸ در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این کارگروه فیلتر شد. ما هم بنابر همان مصداق ۶ وزیر و دو نماینده مجلس درخواست دادیم که این مساله باردیگر در کارگروه بحث شود اما تا امروز از طرف دبیرخانه در دستور کار قرار نگرفته است؛ البته این فضای فعلی فضای امیدواری است، ان شاء الله این اتفاق رخ بدهد ما هم از این سیگنال های مثبت استقبال می نماییم.
جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده ای که برای او تشکیل شده است و این که شاید با رفع فیلتر پرونده هم مختومه شود، اظهار داشت: پرونده مکانیزم دیگری دارد، دادیار صدا کرده، یک دفعه ۳-۴ ساعت بازجویی شدیم، حالا درحال ارسال و دریافت لایحه های دفاعیه هستیم، چند بار فرستادیم و پاسخ دادیم اما روال پرونده فکر نمی کنم به این بحث انسداد یا باز شدن فضای مجازی ارتباط داشته باشد.