پول باج از دست هكرهای شبكه سوخت رسانی آمریكا پرید

پول باج از دست هكرهای شبكه سوخت رسانی آمریكا پرید

به گزارش سئو مئو گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید اعلام نمود کنترل سرورهای خود و بخشی از پولی که از باج گیری به دست آورده بود را از دست داده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، دارکساپ که گرداننده گروه باج افزاری دارک ساید است، در پستی که توسط دیمیتری اسمایلانتس، تحلیلگر شرکت اطلاعاتی “رکوردِد فیوچرز” مشاهده شد، روز جمعه اعلام نمود چند ساعت پیش ما دسترسی به بخش عمومی زیرساخت خود شامل بلاگ، سرور پرداخت و سرور داس را از دست دادیم.

گرداننده دارک ساید همینطور اظهار داشت: وجوه رمزامرز از سرور پرداخت آنها که میزبان پرداخت باج است، برداشت شده است.

دارک ساید عامل حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین است که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست و روزانه ۱۰۰ میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت منتقل می کند. سیستم این شرکت بعد از اینکه هدف حمله سایبری قرار گرفت جمعه گذشته تعطیل شد و جایگاههای سوخت را با کمبود بنزین روبرو کرد و به افزایش قیمتهای سوخت منجر گردید. قیمت بنزین در آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بالای سه دلار در هر گالن افزایش پیدا کرد.

بلومبرگ نیوز روز پنج شنبه به نقل از دو منبع مطلع گزارش کرده بود شرکت کلونیال پایپ لاین به هکرهای اروپای شرقی که حمله باج افزاری آنها به تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا منجر گردید، حدود پنج میلیون دلار باج به شکل رمزارز پرداخت کرده است.

خبر قطع دسترسی گروه دارک ساید به سرورهایش یک روز بعد از این اعلام گردید که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود ما تدابیری را پیگیری خواهیم کرد تا توانایی این هکرها برای فعالیت را مختل نماییم. وی گفته بود هیچ شواهدی از اینکه دولت روسیه در این حمله دست دارد، وجود ندارد اما افرادی که در این حمله دست داشته اند در روسیه زندگی می کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اظهارات اسمایلانتس امکان دارد به معنای آن باشد که آمریکا اقداماتی را برای مختل کردن امکان فعالیت این مجرمان سایبری اتخاذ نموده است. اما امکان دارد تلاشی در جهت تعطیلی زیرساخت کامپیوتری و شبکه تحت اداره توسط این هکرها و فرار با پول باج گیری شده باشد.