موافقت گوگل با دوركاری بیشتر گوگلی ها

موافقت گوگل با دوركاری بیشتر گوگلی ها

سئو مئو: گوگل انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان داد و الان به کارمندانش اجازه می دهد از نقاط مختلف کار کرده یا بطور کامل دورکار شوند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل بامداد چهارشنبه در یادداشتی این طرح را برای کارکنان این شرکت تشریح نمود. این غول پرنفوذ سیلیکون ولی یکی از اولین شرکت هایی بود که کارمندانش را در سال ۲۰۲۰ برای دورکاری به خانه فرستاد اما حالا به مرور در حال بازگشایی دفاترش است.

گوگل قبل تر اعلام نموده بود کارمندان می توانند تا سپتامبر به دورکاری ادامه دهند.

این شرکت فضای دفاترش را تغییر داده تا آنها را مناسب مدل فعالیت هیبریدی کند که تلفیقی از دورکاری و حضور در دفتر است.

پیچای در ایمیلی به کارمندان اعلام نمود انتظار دارد حدود ۶۰ درصد از کارمندان گوگل چند روز در هفته در دفتر کار کنند و ۲۰ درصد دیگر به پایگاه های دیگر این شرکت نقل مکان می کنند در صورتیکه یک پنجم باقی مانده می توانند برای دورکاری دائمی تقاضا کنند. آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماهه نخست حدود ۱۴۰ هزار کارمند مستقیم داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در اظهارنامه ای اعلام نمود این شرکت در سه ماهه نخست از هزینه های مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی ۲۶۸ میلیون دلار صرفه جویی کرده است.

گوگل قبل از این به کارمندانش اعلام نمود انتظار دارد تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به محل کارشان برگردند اما این شرکت دسامبر گذشته اعلام نمود برنامه انعطاف پذیر جدیدی را آزمایش خواهدنمود که تحت آن، کارمندان سه روز در هفته در محل کارشان حاضر خواهند شد. از آن زمان گوگل جزئیات اندکی از برنامه جدید خودرا ارائه کرده و کارمندان خواهان پاسخ مدیریت بودند.

این غول اینترنتی در دوران پاندمی به سرمایه گذاری در فضای کار فیزیکی ادامه داد و به توسعه دفتر مرکزی خود در مونتین ویوی کالیفرنیا پرداخت. روث پورات، مدیرمالی آلفابت در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه اول این شرکت اعلام نمود آلفابت می خواهد هفت میلیارد دلار در دفاتر و دیتاسنترها در سال ۲۰۲۱ هزینه کند. اما وادار کردن کارمندان به بازگشت الزامی به مفهوم از دست دادن افراد بانبوغ و جذب آنها توسط کارفرمایانی است که سیستم کاری انعطاف پذیرتری داشته و بر سیاستهای دورکاری تاکید دارند.

منبع: