شركت IBM هشدار داد حملات سایبری گسترده مقابل زنجیره تامین واكسن كووید

شركت IBM هشدار داد حملات سایبری گسترده مقابل زنجیره تامین واكسن كووید

سئو مئو: واحد امنیت سایبری شرکت IBM بتازگی پی برده که حملات سایبری مقابل شرکتهای فعال در زنجیره تامین واکسن کووید 19 که اواخر سال قبل برای اولین بار شناسایی شدند، بسیار گسترده تر از تصور اولیه هستند.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شرکت IBM که فراهم کننده خدمات ابری است، اعلام نمود این اواخر کمپین فیشینگی را شناسایی کرده که ۴۴ شرکت فعال در بخش لجستیکی توزیع واکسنهای کووید ۱۹ در ۱۴ کشور را هدف گرفته است.

این کمپین سازمان های در رابطه با زنجیره سرد واکسن کووید ۱۹ را هدف گرفته که پروسه مورد نیاز برای نگهداری دوزهای واکسن در یک دمای بی نهایت پایین در فاصله انتقال از مراکز تولید به محل های تزریق واکسن است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت IBM اعلام نمود برخی از ایمیل های فیشینگ چند ماه زودتر از تایید هر نوع واکسنی فرستاده شده بودند. این شرکت قبل تر اعلام نموده بود هکرها ایمیل هایی که با مهارت آلوده شده بودند را به نام یک مدیر شرکت هایر بایومدیکال که یک فراهم کننده زنجیره سرد چینی است، ارسال کرده بودند.

محققان گروه امنیت سایبری ایکس فورس شرکت IBM در یک پست وبلاگ نوشتند: حملات مقابل زنجیره تامین سرد، ریسک دزدی مالکیت معنوی و مختل شدن احتمالی فعالیت برای ذی نفعان در پروسه حساس حمل واکسن ها در مسیرهای طولانی در دماهای ثابت را بارز می کند.

شرکت IBM گروه هک عامل این حملات را شناسایی نکرده اما قبل از این اعلام نموده بود بر این باور است که این عملیات کار هکرهای دولتی است.

منبع: