پنجمین دوره جایزه بازی های جدی در پاییز

پنجمین دوره جایزه بازی های جدی در پاییز

سئو مئو: پنجمین دوره رویداد جامع جایزه بازی های جدی 1400 (SeGaP2021) پاییز امسال برگزار می شود و صاحبان اثر می توانند بازی خودرا شامل نسخه جدید یک بازی یا نسخه به روزرسانی شده بازی در دوره های قبل جشنواره، برای دبیرخانه جایزه ارسال نمایند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بازی های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، بهداشت، درمان، تبلیغات مذهبی و سیاسی و سایر اهداف جدی یاری می کنند. به عبارتی اصطلاح بازی های جدی راهی برای معرفی گونه ای از بازی های دیجیتال با نگاهی فراتر از سرگرمی است.
در این راستا بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اعلام نمود رویداد جامع جایزه بازی های جدی ۱۴۰۰ (SeGaP2021) پاییز امسال و در پنجمین دوره به میزبانی دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران انجام خواهد شد. جایزه بازی های جدی ۱۴۰۰ طبق روال چهار دوره گذشته در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار می گردد و همچنان علاوه بر بازی های دیجیتال، حامی سایر سرگرمی­ های جدی همچون بازی های رومیزی یا شبیه ­سازها نیز خواهد بود.
یکی از نکات مهم این رویداد در سال ۱۴۰۰، تغییر زمان برگزاری آنست. باتوجه به اختتام سال میلادی و تداخل آن با تاریخ برگزاری رویداد در دی ماه و همین طور مشکل در برقراری ارتباط و مشارکت سخنران های خارجی، دبیرخانه جایزه بازی های جدی تصمیم دارد برخلاف دو دوره گذشته و با تداوم سنت برگزاری DGRC، سیگپ ۲۰۲۱ را در هفته اول آذر برگزار کند.
پنجمین دوره جایزه بازی های جدی در بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰ نیز میزبان آثار تولیدشده دراین زمینه است. صاحبان اثر می توانند بازی خودرا (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به روزرسانی شده بازی در دوره های قبل جشنواره) برای دبیرخانه جایزه ارسال نمایند. بخش هکاتون بازی های جدی ۱۴۰۰ نیز همچون سال قبل شاهد رقابت سه روزه در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان خواهد بود و موضوع هکاتون و نهاد حامی آن متعاقبا اعلام می شود.
بخش سمپوزیوم بین المللی بازی های جدی ۱۴۰۰ امسال نیز پذیرای مقالات تخصصی انگلیسی است و مقالات پذیرفته شده پس از دریافت مجوز همچون دوره های گذشته، برای نمایه سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore ارسال خواهند شد. همین طور باتوجه به اهمیت موضوع روش تحقیق و تجاری سازی بازی های جدی، این مساله از اولویت های دبیرخانه برای دریافت مقالات بوده و جایزه ویژه ای برای این مساله در نظر خواهد گرفت.
در صورت تداوم شرایط کرونا در کشور همچون سال قبل برگزاری این رویداد بصورت آنلاین قابل تصور خواهد بود. دبیرخانه جایزه بازی های جدی از تمامی بازی سازان و بازی پژوهان مشتاق تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­ های جدی دعوت می کند تا با آماده سازی آثار خود برای ارسال به رویداد، به این جمع بزرگ بپیوندند و بعنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازی ها و به­ اشتراک ­گذاری تجربیات مشارکت کنند. تاریخ های دقیق ارسال آثار، ثبت ‎نام، برگزاری و لینک های ثبت نام در هر یک از سه بخش رویداد نیز در آینده اعلام خواهد شد.

منبع: