رئیس پژوهشگاه مطرح كرد ماموریت های پژوهشگاه هوا فضا

رئیس پژوهشگاه مطرح كرد ماموریت های پژوهشگاه هوا فضا

به گزارش سئو مئو رئیس پژوهشگاه هوا فضا با اشاره به اینکه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها عقل منفصل جامعه و عقل متصل دولت هستند، اظهار داشت: در مورد پژوهشگاه ها مهم ترین مسئله ماموریت گرا کردن آنها است. اجرای سند هوا و فضا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همین طور ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین همچون ماموریت های پژوهشگاه هوا فضاست.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، دکتر فتح الله امی در نشست مجازی رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور قائم مقام و معاونان وزارت علوم و حضور مجازی رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، به بحث استقلال دانشگاه ها و پژوهشگاه ها پرداخت و اضافه کرد: البته با تشکیل هیئت امنا این اختیارات بالا رفته است.

وی اشاره کرد: باید اختیارات بیشتر به مراکز آموزشی و پژوهشی داد تا بتوانند دستورالعمل های بالادستی را بهتر اجرا کنند و مهم این است که به پژوهشگاه ها اجازه دهند که هیئت امنای مستقل داشته باشند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر امی اشاره کرد: هم اکنون تشکیلات پژوهشگاه ها استاتیک و قدیمی است و بخش اداری ما نمی توانند تحولی ایجاد کنند تا بتوانند به سمت دانشگاه نسل ۴ حرکت کنند.

منبع: