مطالعات طرح سیم كارت دانش آموزی نهایی شد

مطالعات طرح سیم كارت دانش آموزی نهایی شد

به گزارش سئو مئو مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن مطالعات طرح سیم کارت دانش آموزی آگاهی داد و اظهار نمود: سیم کارت دانش آموزی خاصیت هایی دارد که برمبنای آن امکان محدودکردن دسترسی ها و تنظیم گری را به والدین می دهد.
محمود حبیبی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه سیم کارت دانش آموزی با همکاری وزارت ارتباطات فعالیتی را شروع کردیم که در مرحله مطالعه آن هستیم و این طرح به زودی نهایی خواهد شد اظهار نمود: مصونیت دانش آموزان از لطمه های فضای مجازی علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، دغدغه اولیا هم هست.

وی اضافه کرد: هدف از سیم کارت دانش آموزی این است که محیطی امن برای دانش آموزان ایجاد شود. خیلی از اولیاء این دغدغه را دارند که با ایجاد شبکه شاد و استفاده از فضای مجازی ناچار هستند تجهیزات هوشمند متصل به شبکه اینترنت را در اختیار فرزندان خود قرار دهند که ممکنست لطمه هایی به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اعلان اینکه ما باید فضایی را فراهم نماییم که به این دغدغه پاسخ دهیم اظهار داشت: خاصیت هایی برای نظارت و کنترل کارهای دانش آموزان بر این سیم کارت تعبیه خواهد شد که دسترسی ها را کنترل می کند و والدین می توانند در محدود کردن دسترسی ها نقش داشته باشند و به صورتی تنظیم گری کنند.

حبیبی همین طور با اشاره به تفاهم با وزارت ارتباطات در سال قبل و اتصال حدود ۷۰ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت بصورت رایگان اظهار نمود: به دنبال آن هستیم شبکه خاص برای وزارت آموزش و پر ورش داشته باشیم که خیلی از سرویس ها روی همین شبکه ارائه شود.

منبع: