سامانه سلب امتیاز مالكیت سیمكارت افتتاح شد

سامانه سلب امتیاز مالكیت سیمكارت افتتاح شد

سئو مئو: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت در اپلیکیشن های مدیریت حساب اپراتورهای تلفن همراه آگاهی داد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، پدیده سیمکارت های جعلی و ناقص یا همان سیمکارت های بدون هویت موضوعی بود که طی سالیان گذشته مشکلات مختلفی به وجود آورده و اقدامات خلاف کارانه همچون کلاهبرداری و حتی قتل صورت گرفت. این مساله سبب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دراین زمینه به اقدامی جدی دست بزند.
با توجه به این که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آنرا برای کاربر به همراه دارد و همین طور مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از چارچوب قانونی، با مالک قانونی آن هاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، طرح احراز هویت سیمکارت های تلفن همراه به جهت اینکه دیگر در ایران سیمکارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.
دراین راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- از راه اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت در اپلیکیشن های مدیریت حساب اپراتورهای تلفن همراه آگاهی داد و اظهار داشت: فاز اول سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امتداد توسعه دولت الکترونیک، بمنظور کاهش مراجعه مردمی به دفاتر پیشخوان و نمایندگی های اپراتورها در وضعیت همه گیری ویروس کرونا و ایجاد تسهیل در ساماندهی سیمکارت های تحت مالکیت مشترکین به راه افتاده است.
وی درباره نحوه استفاده از این سامانه اظهار نمود: با راه اندازی این سامانه تمامی مشترکین تلفن همراه می توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اپراتور مورد نظرشان (همراه اول: My Mci، ایرانسل: My Irancell، رایتل: My Rightel، شاتل: My Shatel، سامانتل: My Samantel) در بخش مدیریت سیمکارت ها برای سلب مالکیت سیمکارت هایی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده، اقدام نمایند.
حقی اضافه کرد: مشترکان سیمکارت های اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) مانند شاتل موبایل، های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مورد نظرشان از سیمکارت های تحت مالکیت خود باخبر شده و با انتخاب یکی از گزینه های “عدم نیاز به سیم کارت” یا “عدم اطلاع از صدور سیم کارت” بعد از طی پروسه تعیین شده، برای سلب مالکیت سیمکارت اقدام نمایند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اشاره کرد: بعد از پیموده شدن پروسه سلب امتیاز، اشتراک سیمکارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می شود.

منبع: