در وب تاریك؛ ربات تلگرامی اطلاعات ۵۳۳ میلیون كاربر فیسبوك را می فروشد

در وب تاریك؛ ربات تلگرامی اطلاعات ۵۳۳ میلیون كاربر فیسبوك را می فروشد

به گزارش سئو مئو یک کارشناس امنیت سایبری رباتی در تلگرام شناسایی کرده که اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک همچون شماره تماس و نام کاربری آنها را می فروشد.

به گزارش سئو مئو به نقل از گیزمودو، شماره تماس و نام کاربری حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک در وب تاریک برای فروش عرضه شده است.
به طور دقیق تر یک گروه از مجرمان سایبری رباتی در تلگرام ساخته اند که بعنوان جستجوگر اطلاعات عمل می کند. خریداران این اطلاعات می توانند با استفاده از ربات، اطلاعات سرقت شده را جستجو کنند و شماره موبایل فرد یا نام کاربری خویش را بیابند. خریداران برای انجام جستجوی کامل در ربات تلگرامی باید مبلغی بپردازند که قیمت پایه برای یک مرتبه جستجو ۲۰ دلار است.
آلون گال یکی از مدیران ارشد فناوری در شرکت امنیت سایبری هادسون راک این بات تلگرامی را کشف و در حساب کاربری خود آنرا فاش کرد.
به نظر می رسد یکی از سرورهای محافظت نشده فیسبوک حاوی اطلاعات میلیون ها کاربر، منبع اصلی این اقدام هکری است. هرچند که محققان در سال ۲۰۱۹ شکاف مذکور را رصد و فیسبوک آنرا برطرف کرده بود.
این کارشناس فناوری ادعا می کند از این شکاف امنیتی برای ایجاد یک مخزن حاوی اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک از سراسر جهان استفاده شده است. او در اینباره می گوید: وجود مخزن اطلاعاتی به این حجم در وب تاریک نگران کننده است و به حریم شخصی افراد خسارت می زند. فیسبوک باید درباره این شکاف امنیتی به کاربران خود اخطار دهد.

منبع: