فروشگاه فیسبوك افتتاح شد

فروشگاه فیسبوك افتتاح شد

شركت فیسبوك برای بهره بردن از موج خرید اینترنتی در دوران شیوع كرونا، بخش خرید جدیدی را به اپلیكیشن اصلی خود اضافه كرد.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بخش جدید که فیسبوک شاپ نام دارد در سرتاسر آمریکا عرضه شده است و به مردم امکان می دهد به جست و جوی انواع محصولات پرداخته و اقلام مورد نیاز خویش را در این شبکه اجتماعی خریداری کنند. فیسبوک پیش از این بخش مذکور را با گروه کوچکی از کاربران آمریکایی آزمایش کرده بود و ماه گذشته قابلیت مشابهی را در اپلیکیشن اینستاگرام خود راه اندازی نمود. شرکتها می توانستند کاتالوگهای خرید را به صفحات فیسبوک خود اضافه کنند اما بخش اختصاصی برای خرید در صفحه فیسبوک برای خرید از فروشندگان مختلف وجود نداشت.

فیس بوک همینطور اعلام نمود قابلیت چک اوت اینستاگرام که به کاربران امکان می دهد پول کالاهای خریداری نموده را مستقیما در داخل اپلیکیشن پرداخت کنند به زودی برای همه شرکتهای آمریکایی موجود خواهد شد. این توانایی در ۱۸ ماه گذشته برای بعضی از شرکای فیسبوک موجود بود.

فیس بوک در تلاش است تا در تجارت الکترونیکی حضور فعالتری داشته باشد و درآمدهای خویش را فراتر از تبلیغات توسعه دهد. به قول ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام، این شرکت معمولا برای مبادلاتی که در داخل سرویس فیسبوک کامل شده است هزینه ای دریافت می کند اما این کمیسیون را به علت شیوع کرونا موقتا متوقف کرده است. تجارت می تواند تبلیغات فیسبوک را بهبود بخشیده و فروش از راه یک تبلیغ را برای بازاریابان راحتتر کرده و کارآمدی آنرا افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک اوایل سال جاری قابلیت خرید مشابهی را رونمایی نمود که به شرکتها اجازه می دهد یک کاتالوگ محصول را ایجاد کنند که در همه اپلیکیشنهای مختلف این شرکت شبکه اجتماعی شامل اینستاگرام، مسنجر و واتساپ کار می کند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با جدیت بیشتری در این ابتکار حضور دارد که نشان داده است با عنایت به توسعه خرید آنلاین، فیسبوک این تجارت را جدی گرفته است.

منبع: