برنامه ریزی برای عرضه اینترنت مجانی در سال تحصیلی

برنامه ریزی برای عرضه اینترنت مجانی در سال تحصیلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از برنامه ریزی برای عرضه بسته های اینترنت مجانی برای معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اطلاع داد كه ۸۹ درصد از كاربران اینستاگرامی اعلام نمودند آموزش مجازی هزینه اینترنتشان را افزایش داده است و تنها ۲۷ درصد كاربران از اپلیكیشن شاد استفاده می نمایند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، مدارس و دانشگاه ها از هفته ابتدایی اسفند یعنی از همان زمان ورود ویروس کرونا به ایران تعطیل شدند و با تعطیلی کلاس ها، مبحث آموزش مجازی عنوان شد. اما یکی از مهم ترین چالش های آموزش آنلاین، دسترسی دانش آموزان و دانشجویان به اینترنت عنوان شد و اینکه شرکت در کلاس های آنلاین دانشگاهی نیازمند حجم بالایی از اینترنت است و برای دانشجویان هزینه بالایی خواهد داشت.
بنابراین در حالیکه دانشجویان خواهان مجانی شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس های مجازی شدند، وزارت ارتباطات از مجانی شدن اینترنت آموزش مجازی تا آخر خرداد اطلاع داد. از طرفی پیش از این گفته شده بود سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیشبینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می کند.
در این راستا محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در صفحه خود در اینستاگرام، با اشاره به اینکه برای تحقق عدالت آموزشی و عرضه بسته های اینترنت مجانی برای معلمان و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی می نماییم، سوالاتی را به صورت نظرسنجی از کاربران مطرح کرده که نتایج این نظرسنجی با گذشت یک روز، در ادامه آمده است.
کاربران در پاسخ این سوال که برای آموزش مجازی از اینترنت خانگی (وای فای) استفاده می نمایند یا اینترنت همراه؟ پاسخی ۵۳ درصدی به اینترنت همراه و ۴۷ درصد به اینترنت خانگی داشتند.

سوال دوم وزیر ارتباطات این بود که آیا برای آموزش مجازی از سامانه «شاد» استفاده می نمایند یا از سایر پیام رسان ها و ابزارها؟ که در پاسخ به این سؤال، کاربران ۲۷ درصد به شاد رای داده و ۷۳ درصد گزینه سایر ابزارها را انتخاب کردند.

در پاسخ به این سؤال آیا هزینه اینترنت شما با استفاده از آموزش مجازی افزایش یافته است؟ ۸۹ درصد پاسخ مثبت داده و تنها ۱۱ درصد اعلام نمودند که افزایش هزینه نداشتند.

در سوال پایانی هم عنوان که در سال تحصیلی گذشته، مبحث هزینه شبکه یا کیفیت خدمات «شاد» برای کاربران چالش بزرگ تری محسوب شده است که در این خصوص ۵۹ درصد کاربران چالش هزینه و ۴۱ درصد چالش کیفیت این خدمت آموزشی را مطرح نمودند.

منبع: