اپراتورهای همراه اخطار دوم را هم گرفتند

اپراتورهای همراه اخطار دوم را هم گرفتند

سئو مئو: بگفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بعد از برگزاری دادگاه رسیدگی به تخلف گرانفروشی اپراتورهای تلفن همراه، طبق روال پروانه، اخطار دومی برای اپراتورهای متخلف صادر شده و در صورت ادامه تخلف، كاهش مدت پروانه اعمال خواهد شد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، از نیمه تیرماه امسال، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه آگاهی داده و اعتراض کردند. این مساله منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که اعلام نمود بالابردن قیمت اینترنت همراه بدون هماهنگی با رگولاتوری تخلف بوده و برخورد قانونی با اپراتورها شروع شده است.
محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – نیز با اعلان اینکه اپراتورها بدون رعایت قوانین و با تبانی تعرفه بسته های اینترنتی را افزایش دادند، اعلام نمود که به اپراتورها اخطار داده شده و آنها نیز باید در این خصوص ترتیب اثر دهند، در غیر این صورت وارد کمیته جرائم می شوند.
با به انتها رسیدن مهلتی که به اپراتورها داده شده بود، فلاح جوشقانی از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به اپراتورها آگاهی داد و اظهار داشت: جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، اساسا روال های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه های قانونی می باشد که می توانیم با استناد به آنها تخلفات را پیگیری نماییم.
بگفته او، بسته های اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جزو بسته های پر مخاطب هستند و ۸۰ درصد مردم از این نوع بسته ها استفاده می نمایند، اما این بسته ها یک دفعه از دسترس خارج شدند و اپراتورهای تلفن همراه هنوز آنها را برای خرید بازنگردانده اند.
در این راستا فلاح جوشقانی امروز نیز در توییتر نوشت: دو روز قبل، دادگاه رسیدگی به تخلف گرانفروشی اپراتورهای تلفن همراه، در تعزیرات حکومتی، انجام شد و منتظر صدور حکم هستیم. طبق روال پروانه، اخطار دوم هم برای اپراتورهای متخلف صادر شده و در صورت ادامه تخلف، کاهش مدت پروانه را اعمال خواهیم کرد.

منبع: