به دلیل دوركاری؛ تقاضای مدیران برای نصب نرم افزارهای كنترل كارمندان افزایش یافت

به دلیل دوركاری؛ تقاضای مدیران برای نصب نرم افزارهای كنترل كارمندان افزایش یافت

سئو مئو: نتایج یك بررسی نشان میدهد تقاضای رؤسا و مدیران ادارات مختلف برای خریداری و نصب نرم افزارهای كنترل و نظارت بر عملكرد كارمندان افزایش یافته است.

به گزارش سئو مئو به نقل از زد دی نت، شیوع ویروس کرونا دورکاری را در خیلی از نقاط جهان افزایش داده و مدیران ادارات برای کسب اطمینان از فعالیت کارمندان و ردگیری آنی آنها به استفاده از نرم افزارهای کنترل و نظارت روی آورده اند.
طبق بررسی انجام شده توسط سایت تاپ تن وی پی ان، از ماه آوریل به این سو، نشان میدهد تقاضا جهت استفاده از نرم افزارهای ردگیری کارکنان توسط رؤسای ادارات در مقایسه با ماه پیش از آن ۸۷ درصد افزایش یافته است. این افزایش تقاضا در ماه می نسبت به ماه آوریل هم ۷۱ درصد بوده است.
همچنین جستجوی کلیدواژه هایی همچون «ابزار کنترل دورکاری»، «چگونه کارمندان را از خانه کنترل کنیم» و غیره نیز در اینترنت افزایش شایان توجهی نشان میدهد.
کارشناسان آگهی می دهند استفاده از چنین نرم افزارهایی ممکنست به نقض حریم شخصی و امنیت کاربران اینترنت و به خصوص کارمندان منجر شود و داده های خصوصی آنها به سبب استفاده از نرم افزارهای معیوب یا دارای ابزار هک و جاسوسی مخفی به سرقت رود. پس باید در زمینه استفاده از چنین ابزاری دقت شود.

منبع: