سازمان فضایی ایران منتشر كرد؛ نقشه ماهواره ای مساحت سوخته ناشی از آتش سوزی های خرداد

سازمان فضایی ایران منتشر كرد؛ نقشه ماهواره ای مساحت سوخته ناشی از آتش سوزی های خرداد

سازمان فضایی ایران نقشه ماهواره ای از مساحت سطوح سوخته در كشور در خرداد را منتشر كرد؛ استان های واقع در كمربند زاگرس بیشترین میزان سطح سوخته را به خود اختصاص دادند.
به گزارش سئو مئو به نقل از مهر، نقشه پراکندگی جغرافیایی از سطوح سوخته مربوط به آتش سوزی های خردادماه در کشور با استفاده از داده های ماهواره ای و فناوری سنجش از دور به دست آمده است. در این نقشه با استفاده از مساحت سطح سوخته استخراج شده از تصاویر ماهواره ای در خرداد ۱۳۹۹، وضعیت جغرافیایی این سطوح در سطح کشور نشان داده است.

همانطور که مشاهده می شود، استان های واقع در کمربند زاگرس بخصوص استان های کهگیلویه و بویراحمد و فارس بیشترین میزان سطح سوخته را به خود اختصاص داده اند.
در همین حال اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران، اعلام نمود: برپایه نقشه پیشبینی ریسک آتش سوزی روز چهارشنبه ۴ تیرماه، مطابق روزهای گذشته، ناحیه رویشی زاگرس حدودا به صورت کامل و همینطور بعضی از استان های واقع در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز مانند تهران، البرز و قزوین در معرض ریسک بالای آتش سوزی قرار خواهند داشت. در همین حال ریسک بالای آتش سوزی استان های خراسان رضوی و شمالی را هم تهدید خواهد نمود.

منبع: