پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات مشتركان

پاسخ رایتل به خبر انتشار اطلاعات مشتركان

سئو مئو: رایتل درباب موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترك این اپراتور رایتل اعلام نمود اخبار منتشره درباب درخواست فرد باجگیر از رایتل كذب محض است و حدس اصلی رایتل درباب نشر اطلاعات، توسط منشاء انسانی مربوط به سال 94 و قبل از آن است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، درحالی که از شروع سال جاری اخبار زیادی از نشت اطلاعات کاربران سازمان ها و اپلیکیشن ها شنیده شده، ساعاتی پیش اخباری در خصوص نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل شنیده شد که معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم این خبر را تایید و اظهار کرد رایتل مسئول حفاظت از داده مشترکین است و باید برخورد مسئولانه ای از خود نشان دهد.
در این راستا رایتل درباب موضوع انتشار اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک رایتل اعلام نمود: مشترکین رایتل بزرگترین سرمایه ما هستند و همین طور حفظ محرمانگی و حریم خصوصی مشترکین از اصول اولیه و قطعی رایتل است و اخبار منتشره درباب درخواست فرد باجگیر از رایتل کذب محض است.
در این بیانیه به نقل از روابط عمومی این اپراتور آمده است: در تاریخ ۱۲ خرداد ماه سال جاری این اپراتور بوسیله رسانه ها در جریان ادعای فردی در خصوص در اختیار داشتن اطلاعات پنج و نیم میلیون از مشترکین خود شد. فرد مذکور ادعا نمود از رایتل خواهان ۵ بیت کوین شده تا از انتشار دیتا خودداری کرده و آنرا در اختیار رایتل قرار دهد و بعد از ممانعت رایتل از پرداخت، برای فروش دیتا بوسیله اینترنت به مبلغ یک هزار دلار اقدام نموده است که رایتل این مذاکره و درخواست را قویا تکذیب می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: تابحال هیچ مستندی به جز ۹ رکورد منتشرشده در خصوص دزدیده شدن اطلاعات پنج و نیم میلیون مشترک این اپراتور به دست نیامده است که نتیجه بررسی این ۹ رکورد نشان میدهد شش رکورد بسیار قدیمی بوده (سال ۹۴ و قبل از آن) و عملا این مشترکین دیگر در شبکه رایتل فعال نیستند. از تعداد دیتای اعلامی سه رکورد فعال است که نشان میدهد اطلاعات مورد بحث بسیار قدیمی است.
در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است احتمال سرقت اطلاعات برخط این اپراتور وجود ندارد و رایتل از پروتکل های افتا و ماهر استفاده می نماید و این پروتکل ها هم اکنون تشدید شده است. حدس اصلی رایتل درباب نشر اطلاعات توسط منشاء انسانی است که در سال ۹۴ و قبل از آن رخ داده است.
در این راستا از رسانه ها درخواست داریم تا روشن شدن موضوع از هرگونه شایعه پراکنی خودداری کرده و اخبار را بوسیله درگاه های رایتل پیگیری کنند. باتوجه به رسالت شرکت خدمات ارتباطی رایتل بمنظور رعایت حقوق مشترکین و اخلاق مداری اقدامات لازم قضایی جهت برخورد با عاملین این مساله با جدیت دنبال می شود. بمنظور جبران خسارت آن دسته از مشترکین گرامی که احتمال می رود، اطلاعات آنان منتشر شود، تمهیداتی در نظر گرفته شده است که متعاقبا بوسیله کانال های رسمی اعلام می شود.
همین طور در اطلاعات تکمیلی این بیانیه آمده است: بررسی اولیه رایتل درباب عدد ادعاشده از انتشار اطلاعات منتشرشده مشترکین رایتل این است که این تعداد بسیار کمتر از پنج و نیم میلیون نفر بوده است.

منبع: