كاهش دو درصدی درآمد نوكیا در بحران كرونا

كاهش دو درصدی درآمد نوكیا در بحران كرونا

سئو مئو: شركت نوكیا با انتشار گزارش مالی جدیدی از كاهش دو درصدی درآمدزایی خود در اولین فصل سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده ویروس كرونا آگاهی داد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، شرکت فنلاندی نوکیا که در سال های اخیر توانسته باری دیگر به بازارهای جهانی فروش موبایل بازگردد، اخیرا با انتشار یک گزارش مالی جدید اعلام نموده است که تحت تاثیر شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی که منجر به افت شدید تقاضا در بازار فروش موبایل در کشورهای مختلف همچون چین شد، با دو درصد کاهش در میزان درآمدزایی خود در این بازه زمانی روبرو شده است.
البته قسمتی از میزان سودآوری نوکیا به سبب توسعه زیرساخت های مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G بوده است.
این شرکت فنلاندی یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی جهان بشمار می رود که در سال های اخیر با شرکت های هواوی در چین و اریکسون در سوئد درباب توسعه و راه اندازی شبکه 5G رقابت می کند.
برمبنای داده های انتشار یافته در رویترز، میزان درآمدزایی نوکیا در سه ماه منتهی به مارس ۲۰۲۰ با حدود ۲ درصد کاهش به ۴.۹ میلیارد یورو رسیده است.
خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نمودند که تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا تنها در اولین فصل سال جاری میلادی به چشم خواهد آمد و خیلی از اپراتورهای مخابراتی و شرکت های تکنولوژی در نیمه دوم سال به وضعیت عادی بازگشته و میزان فروش و درآمدزایی خودرا تقویت خواهند کرد.
بعنوان مثال شرکت نوکیا 70 قرارداد تجاری درباب توسعه و راه اندازی شبکه 5G در سراسر جهان منعقد کرده است که می تواند تا حد زیادی به افزایش درآمد زایی و سودآوری این شرکت کمک نماید.

منبع: