درخواست كرونایی فرانسه از اپل برای برداشتن محدودیت بلوتوث

درخواست كرونایی فرانسه از اپل برای برداشتن محدودیت بلوتوث

به گزارش سئو مئو فرانسه از شركت اپل درخواست محدودیت های سرویس بلوتوث را برای بهبود ردیابی شیوع كروناویروس بردارد.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، فرانسه از اپل خواسته است که موانع فنی موجود بر سر راه توسعه برنامه ردیابی مستقیم که برای مدیریت و نظارت بر شیوع کووید-۱۹ طراحی شده است، از میان بردارد.
این برنامه که مشابه برنامه هایی است که الان توسط شرکت های اپل و گوگل توسعه یافته و به بخشی از زندگی روزمره مردم چین تبدیل گشته است، برای کمک به بخش های خدمات درمانی ساخته شده است تا تعیین کنند که افراد آلوده و مبتلا با چه کسانی در تماس بوده اند و به دولت ها در تصمیم گیری در مورد کاهش محدودیت های جابجایی و اجتماعی کمک می نماید.
این برنامه که جهت راه اندازی در فرانسه از تاریخ ۱۱ مه توسعه یافته است، به فناوری بلوتوث متکی است، اما سیستم عامل اپل(iOS) اگر داده های بدست آمده از دستگاه منتقل شود، اجازه نمی دهد بلوتوث در حالت پس زمینه اجرا شود.
در حالیکه این اقدامی است که برای محافظت از حریم شخصی کاربران توسط اپل طراحی شده است، اما حالا در شرایط همه گیری کروناویروس جدید، امکان ردیابی و نظارت بر شیوع آنرا برای فرانسه سلب کرده است.
“سدریک او” وزیر دیجیتال فرانسه در گفتگو با بلومبرگ اظهار داشت: ما از شرکت اپل می خواهیم که موانع فنی را برطرف کند تا به ما اجازه دهد یک چاره عالی بهداشتی برای اروپا تهیه نماییم که به سیستم بهداشتی ما گره بخورد.
با این وجود به نظر می آید اپل پذیرای این درخواست نخواهد بود و درعوض به توسعه برنامه مشابه خود با همکاری گوگل می پردازد.
این درخواست با عنایت به مسائل بالقوه ای که برای حریم خصوصی در رابطه با این نوع برنامه ها به وجود می آورد، مبحث گسترده تری را برجسته می کند. اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا(ACLU) اخیرا یک مقاله طولانی منتشر نموده است که نگرانی های پیرامون فناوری ردیابی مستقیم که باید در نظر گرفته شود را ذکر می کند.
“جنیفر استیسا گرانیک” مشاور نظارت و امنیت ACLU نوشت: در حالیکه بعضی از این برنامه ها می توانند بهداشت عمومی را ارتقا دهند، اما امکان دارد خطرات قابل توجهی را برای حریم خصوصی، حقوق شهروندی و آزادی های مدنی ایجاد کنند.