مایكروسافت: كرونا، نظام كاری و آموزشی جهان را متحول خواهد كرد!

مایكروسافت: كرونا، نظام كاری و آموزشی جهان را متحول خواهد كرد!

به گزارش سئو مئو مایكروسافت اخیرا در مورد تبعات ناشی از شیوع گسترده ویروس كرونا در جهان سخن گفته و بر این باور است كه این ویروس برای همیشه نظام كاری و آموزشی در جهان را متحول خواهد نمود.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، مایكروسافت كه بدون شك یكی از بزرگترین غول های تكنولوژی در ایالات متحده آمریكا و جهان به حساب می آید اخیرا از همه گیری و شیوع گسترده ویروس خطرناك و مرگبار كرونا بعنوان یك نوع نقطه عطف در جهت تغییر دائمی در نظام كاری و آموزشی جهان یاد كرده است.
یكی از سرویسهای محبوب و پرطرفدار این شركت در این روزها مایكروسافت تیمز بوده است كه با شیوع این ویروس در چند ماه گذشته از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار شده و كاربران فعال روزانه آن تنها در عرض یك هفته از ۳۲ میلیون به ۴۴ میلیون كاربر رسیده است.
این سرویس به كاربران امكان برقراری جلسات ویدئویی یا ویدئو كنفرانس را می دهند كه در محیط های كاری و آموزشی همچون دانشگاه ها در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند بگونه ای كه اخیراً این شركت شاهد ركورد ۲.۷ میلیارد دقیقه جلسه ویدیویی كاربران در این سرویس بوده است.
جرد اسپاتارو، مدیر مایكروسافت ۳۶۵، در این خصوص می گوید: با عنایت به شرایط رو به وخامتی كه در اروپا شاهد آن بودیم، ما هم همچون بسیاری دیگر از شركت های فعال در حوزه فناوری غافلگیر شدیم.
طبق گزارش وبسایت the verge، ایشان در ادامه سخنان خود اضافه كرد: البته این غافلگیری در آینده به نفع جهان تمام خواهد شد چونكه باعث می شود تغییر و تحولات عظیمی در نظام كاری و آموزشی جهان و بهره گیری از امكانات و قابلیت های فضای مجازی و شبكه اینترنت به وجود بیاید.
به عقیده اسپاتارو، پس از همه گیری ویروس كرونا و آخر قرنطینه، هنجارهای جدیدی در جامعه به وجود خواهد آمد چونكه با نگاهی به كاربران چین و سنگاپور به خوبی می توان به این تغییر الگو دست یافت؛ آنها حتی بعد از آخر اعلام قرنطینه هم در صورتیكه شغل شان این امكان را داشته باشد، همچنان به دوركاری خود ادامه داده اند.
از بیشترین كاربران مایكروسافت تیمز می توان به كشورهای هلند با ۶۱ درصد، نروژ با ۶۲ درصد، استرالیا با ۵۷ درصد، ایتالیا با ۵۳ درصد ایالات متحده آمریكا با ۳۸ درصد و انگلستان با ۴۷درصد اشاره نمود.
این در حالیست كه خیلی از سرویسهای آنلاین و اینترنتی همینطور مایكروسافت تیمز تحت تأثیر افزایش ناگهانی استفاده كاربران در كشورهای اروپایی همچون ایتالیا با مشكلات گوناگونی دست و پنجه نرم كرده است و به به عبارتی باعث غافلگیری خیلی از غول های تكنولوژی شده كه به عقیده خیلی از كارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری این امر نشان دهنده عدم آمادگی زیرساخت های لازم و استفاده از ظرفیت های موجود است.
همزمان با شروع گسترده ویروس كرونا و افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری خطرناك خیلی از كشورهای جهان به ویژه اروپا و آمریكا با بیان وضعیت اضطراری و قرنطینه و همینطور وضع محدودیت های جدی در رفت و آمد و تردد شهروندان، خیلی از شركت ها و كسب و كار ها كاركنان خویش را دور كار كرده و از آنها درخواست كرده اند كار و فعالیتهای شغلی خویش را از منزل با لپ تاپ های شخصی خود انجام دهند تا بدین سان به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس در جامعه كمك كنند.