اینترنت سایت های دانشگاهی مجانی است

اینترنت سایت های دانشگاهی مجانی است

به گزارش سئو مئو به قول معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال فهرستی از سایت های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها از روز گذشته، از امروز (چهارشنبه) ترافیك این سایت ها برای دانشجویان مجانی است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، بعد از اعلام تعطیلی مراكز آموزشی و دانشگاه ها به سبب انتشار ویروس كرونا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام نمود: باتوجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، با همكاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امكانات ویژه ای جهت آموزش مجازی و ازراه دور فراهم شده تا دانش آموزان و دانشجویان ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم جا نمانند.
درواقع مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات فهرستی از مراكز آموزشی به رگولاتوری ارسال نماید و این فهرست به اپراتورها اعلام گردد تا ترافیكشان را رایگان كنند. با به انتها رسیدن تعطیلات نوروزی و الزامی شدن حضور در كلاس های مجازی دانشگاه، رایگان شدن تعرفه سایت های دانشگاهی مورد بحث قرار گرفت، چونكه با وجود اعلام آذری جهرمی در خصوص رایگان شدن سایت هایی كه وزارت علوم برای آموزش الكترونیكی دانش آموزان و دانشجویان اعلام نموده بنابر مصوبه ستاد ملی كرونا، این اتفاق تا روز گذشته توسط اپراتورها رخ نداده بود.
در این راستا حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینكه رایگان شدن سایت های دانشگاهی پیشنهاد وزارت ارتباطات برای تسهیل شرایط برای دانشجویان بوده، اظهار داشت: مقرر شد وزارت علوم سایت های مورد نظر را به ما اعلام نماید و دسترسی به این سایت ها برای دانشجویان رایگان شود. پیش از عید هم بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت در اختیار كاربران بود كه شامل دانشجویان هم می شد.
وی درباره علت تاخیر در اجرایی شدن این مساله اظهار نمود: وزارت علوم لیستی شامل آدرس، آی پی، نام دامنه و اطلاعات كامل را اعلام نمود كه اپراتورها بتوانند این اطلاعات را روی سیستم هایشان تنظیم كنند و ما منتظر كامل شدن فهرست بودیم. این اطلاعات دو روز پیش به ما اعلام گردید و ما آنرا روز گذشته (سه شنبه) به اپراتورها ارسال كردیم. اقدامات فنی این كار تا آخر وقت روز گذشته توسط اپراتورها انجام شد تا بتوانند روی سیستمشان ترافیك رایگان را اعمال كنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همین طور اشاره كرد: این اقدام توسط همه اپراتورها و سرویس دهندگان اینترنتی همچون موبایل، ثابت و مخابرات انجام می شود. البته قبل از عید ما به اپراتورها اعلام كردیم كه دراین زمینه مساعدت كنند، اما حالا با ارسال فهرست، آنها را ملزم به رایگان كردن ترافیك سایت های مورد نظر كردیم و در صورتیكه دانشجویان با خلاف این مورد مواجه گشتند، می توانند آنرا اعلام كنند.