با وجود تحریم آمریكا دستیار صوتی هوشمند هواوی رقیب گوگل و اپل می شود

با وجود تحریم آمریكا دستیار صوتی هوشمند هواوی رقیب گوگل و اپل می شود

به گزارش سئو مئو شركت هواوی به دلیل تحریم های آمریكا یك دستیار صوتی هوشمند جهت استفاده بر روی محصولات خود ابداع كرده كه به رقیبی برای تولیدات مشابه اپل و گوگل بدل شده است.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، با ممنوع شدن همكاری شركت های فناوری آمریكایی با هواوی به دلیل تهدیدات كاخ سفید، این شركت دیگر نتوانست نرم افزارهای ساخت گوگل و همچون دستیار صوتی هوشمند این شركت را بر روی گوشیهای خود نصب كند و بنابراین هواوی دستیار صوتی اختصاصی خود به نام سلیا را تولید كرده است.
سلیا فعلاً قادر به درك فرامین صوتی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی است و فعلاً می توان از آن برای كسب اطلاع در مورد وضعیت آب و هوا، اخبار تازه، صدور فرمان ارسال پیامك و برقراری تماس استفاده نمود. یادآوری موضوعات مختلف، تعامل با تقویم و ترجمه برخی مطالب همچون دیگر كاركردهای سلیا است.
هواوی برنامه ریزی برای تولید سلیا را از سال ۲۰۱۹ شروع كرد. سلیا قادر به شناسایی اشیا و عرضه اطلاعات در مورد آنها در آینده با استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود. افزودن سلیا به گوشیهای مختلف هواوی از ماه آوریل شروع می شود و پی ۴۰ نخستین گوشی این شركت است كه به سلیا مجهز می شود.