انتقاد شدید نانسی پلوسی از همكاری با هواوی

انتقاد شدید نانسی پلوسی از همكاری با هواوی

سئو مئو: نانسی پلوسی اخیرا از همكاری كشورها و شركت های مختلف با هواوی به شدت انتقاد كرده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریكا اخیرا در اظهاراتی جدید از همكاری كشورها و شركت های مختلف با شركت چینی هواوی به شدت انتقاد كرده است.
وی در این سخنان مدعی شده است كه همكاری كشورها و شركت های مختلف با هواوی به منزله انتخاب دیكتاتوری و ترجیح آن به دموكراسی به شمار خواهد آمد.
طبق گزارش CNBC، هواوی كه بزرگترین تولیدكننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه كننده موبایل در جهان شمرده می شود، در طول یكی دو سال اخیر از طرف رئیس جمهور آمریكا و خیلی از كشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و خیلی از این كشورها شامل آمریكا، كانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از كشورهای اروپایی همچون آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شركت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع و محدود كرده اند.
با اینكه شركت هواوی تمامی اتهامات مربوطه را بارها رد و تكذیب كرده است، اما بنظر می رسد كه دولت های مختلفی خصوصاً ایالات متحده آمریكا بر عدم همكاری با آن اصرار می ورزد.
بگفته خیلی از كارشناسان و مفسرین، آخرین اظهارات پلوسی در مورد هواوی یكی از معدود مواردی است كه هم راستای نظر و عقیده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این كشور بوده و گفته شده است.
در ادامه سخنان خود اضافه كرد: همكاری با هواوی بدون شك برای امنیت ملی كشور ما { ایالات متحده آمریكا } بسیار گران تمام خواهد شد و این آن چیزی نیست كه ما بخواهیم.
وی این نكته را تصریح كرد و اشاره كرد: همه چیز سود و منفعت مالی نیست بلكه انتخاب ارزش ها و معیارهای درست برای همكاری با شركت های تكنولوژی و مخابراتی است كه در امتداد حفاظت از حریم خصوصی كاربران تلاش می كند. در واقع همكاری با این شركت چینی به منزله انتخاب دیكتاتوری و ترجیح آن بر دموكراسی خواهد بود.
پیش تر خیلی از كارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نموده بودند كه عدم همكاری كشورهای مختلف با هواوی كه الان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات و زیرساخت های مربوط به شبكه ۵G محسوب می شود، آنها را با ضرر و زیان های مالی مختلفی مواجه كرده و آنها را در این عرصه از سایر كشورهای جهان عقب خواهد انداخت.

منبع: