آذری جهرمی: آینده ایران با اقتصاد دیجیتال رقم می خورد

آذری جهرمی: آینده ایران با اقتصاد دیجیتال رقم می خورد

به گزارش سئو مئو ایسنا/خراسان جنوبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه دولت هدف گذاری كرده كه تا سال ۱۴۰۴ ده درصد اقتصاد كشور به اقتصاد دیجیتال برسد كه برای رسیدن به این هدف از ظرفیت جوانان بهره خواهیم برد، اظهار داشت: سیاست گذاری ها به این سمت پیش می رود كه اقتصاد دیجیتال را جایگزین اقتصاد نفتی نماییم.
محمدجواد آذری جهرمی، امروز دوشنبه ۱۴ بهمن، در بازدید از پنج طرح حوزه ICT در دهه فجر، به نمایندگی در روستای گارجگان خوسف در جمع خبرنگاران اظهار نمود: دو سال قبل خراسان جنوبی در رده بندی دسترسی به خدمات فناوری در رده ۳۱ قرار داشت، اما حالا وضعیت بسیار رشد پیدا كرده است.

وی بیان نمود: حدود ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه طی این دو سال انجام شد تا این استان در رتبه ۲۴ قرار گرفت و هفت رتبه ارتقاء یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه با عنایت به تعهداتی كه به خراسان جنوبی داشتیم، خدماتی عرضه دادیم تا دسترسی مردم مطلوب تر شود، اضافه كرد: در گذشته استان شبكه فیبر نوری خوبی نداشت و ارتباطات آن رادیویی بود.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، آذری جهرمی اظهار نمود: مجموع روستاهایی كه به شبكه ملی اطلاعات متصل بوده و به اینترنت دسترسی نداشتند، سه برابر میزان قبل میزان اتصال روستاهای استان و ۱۱۵ كیلومتر مسیر فیبر نوری بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون شبكه فیبر نوری حدودا كامل و به بهره برداری می رسد، اضافه كرد: مجموع سایت های استان حدودا دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود: ۲۵۰ هزار نفر از مردم استان به اینترنت متصل بودند كه هم اكنون ۸۰۰ هزار نفر به اینترنت متصل هستند؛ ازاین رو سطح دسترسی مردم به اینترنت افزایش یافته است.

آذری جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری های قابل قبول در این عرصه، افزود: دولت دسترسی ها را برای مردم تسهیل كرده و علیرغم اینكه این استان به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات در سطح پایین جدول استان های كشور بود با خلاقیت جوانان استان و با راه اندازی ۶۰ استارت آپ جزو استان های خوب بود.

وی با اشاره به اینكه طی این سفر بازدیدی از پیشرفت پروژه ها انجام می شود تا از نزدیك در جریان خدمات دولت قرار گیریم، بیان نمود: در مورد رونق كسب و كارهای اینترنتی سیاست گذاری خوبی در شورایعالی فضای مجازی انجام گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان نمود: در هفت سال گذشته یك توسعه بسیار عالی در فضای اطلاعاتی و فضای مجازی كشور رخ داد و الان ۷۰ میلیون كاربر داریم كه در دنیا بی نظیر هستند.

آذری جهرمی با اشاره به چالش های مختلف و تغییرات بسیار زیاد در ماه های اخیر، افزود: در مسائل آبان ماه و اتفاقاتی مانند فیلترینگ و اتفاقات قطع اینترنت، روحیه كسب و كارها ضعیف شد.

وی در مورد دستاوردهای جدید این حوزه هم خاطرنشان كرد: طی روزهای آینده خبرهای خوشی در مورد ماهواره ها به مردم خواهیم داد.