امنیت تسلیم سیاست آمریكایی؛ اپل به خاطر فشار پلیس آمریكا آی كلود را رمزگذاری نكرد

امنیت تسلیم سیاست آمریكایی؛ اپل به خاطر فشار پلیس آمریكا آی كلود را رمزگذاری نكرد

سئو مئو: اپل باوجود ادعاهای فراوان در مورد نگرانی از به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی كاربران خدمات و محصولات خود، به سبب فشارهای اف بی آی از رمزگذاری فایل های كاربران آی كلود منصرف شد.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، بااینكه اپل فایل های ذخیره شده بر روی گوشیها و تبلت های مجهز به سیستم عامل آی او اس را رمزگذاری می كند، اما این كار در زمان تهیه نسخه پشتیبان از این اطلاعات برای ذخیره سازی بر روی سرورهای سرویس آی كلود رخ نمی دهد و پس كاربران آیفون و آی پد نباید تصور كنند كه داده های مذكور توسط اشخاص ثالث قابل دسترس نیست.
نكته مهم این است كه اپل از دو سال قبل تصمیم خودرا برای عدم رمزگذاری این اطلاعات به اجرا گذاشته، اما این مساله را تازه افشا كرده است. اپل مدعی است این تصمیم گیری تنها ناشی از فشارهای اف بی آی بوده است.
به نظر می رسد اپل از درگیری های مكرر حقوقی و قضائی با دولت و قوه قضائیه آمریكا خسته شده و تمایل ندارد تنش های دوجانبه بیشتر از این افزایش یابد و حساسیت ها در مورد عملكرد این شركت بالا بگیرد.
به دنبال افشای این خبر، اپل از هرگونه اظهارنظر در مورد آن خودداری كرده و اف بی آی هم در مقابل درخواست ها برای واكنش به آن سكوت كرده است.

منبع: