در نمایشگاه سی ای اس مطرح شد؛ شیوه های اپل و فیسبوك برای حفظ حریم شخصی غیرقابل دفاع است

در نمایشگاه سی ای اس مطرح شد؛ شیوه های اپل و فیسبوك برای حفظ حریم شخصی غیرقابل دفاع است

به گزارش سئو مئو یكی از اعضای كمیسیون فدرال تجارت آمریكا در پنلی در CES۲۰۲۰ به مدیران ارشد اپل و فیسبوك گفتند شیوه های فعلی برای حفظ حریم شخصی افراد غیر قابل دفاع و ناكافی است.
به گزارش سئو مئو به نقل از پرس اسوسیشنز، در یك مناظره كه در نمایشگاه CES۲۰۲۰برگزار شده بود، یكی از اعضای كمیسیون فدرال تجارت آمریكا(FTC) خطاب به اپل و فیسبوك گفت شیوه های فعلی برای حفظ حریم شخصی افراد غیرقابل دفاع و ناكافی هستند. اعضای كمیسیون FTC در پنلی كه با حضور مدیران ارشد از هر دو شركت برگزاری شده بود، از صنعت فناوری خواستند تا مسئولیت بیشتری درباره این مشكل بپذیرد. ربكا اسلاتر یكی از اعضای كمیسیونFTC اعلام نمود تعداد موارد افشای اطلاعات امنیتی در سال های گذشته به شدت افزایش یافته و نشان داده است باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از اطلاعات كاربران انجام داد. او در اینباره اظهار داشت: این واقعیت كه هر روز در روزنامه ها اخبار مختلفی درباره نشت اطلاعات انتشار یافته می شود، بدان معنا است كه اقدامات كافی برای حفظ امنیت اطلاعات انجام نشده است. همینطور بعد از سال های متمادی، برای اولین بار یكی از مدیران اپل در نمایشگاهCES شركت كرد. جین هوروات مدیر ارشد امنیت جهانی اپل همراه همتای خود از فیس بوك(ارین ایگان) در این پنل حضور داشند. ایگان در پاسخ به اسلاتر عنوان نمود عرضه ابزارهای كنترل امنیت سایبری برای كاربران، نمونه ای از اقدامات شركت برای محافظت از مشتریان خود است. با این وجود اسلاتر معتقد بود اینكه از مشتریان خواسته شود تا بر نحوه جمع آوری اطلاعات خود نظارت كنند، كاری غیر عادلانه است. او در اینباره اظهار داشت: تصور می كنم حتی اگر كاربران بتوانند از كنترل های تعیین شده برای حفظ حریم شخصی گذر كنند، مقدار اطلاعاتی كه آنها باید پردازش كنند، برای بیشتر افراد قابل توجیه نیست. هوارت هم در دفاع از اقدامات شركت خود اظهار داشت: در اپل ما كاربران را مانند رانندگان خودرو ها تصور می نماییم. آنها باید روی اطلاعات خود دسترسی داشته باشند و بتوانند اطلاعات راگزینش كنند. این یكی از حوزه های تمركز ما در اپل است. از جانب دیگر مدیر ارشد اجرایی ما (تیم كوك) به شدت به حفظ حریم اطلاعاتی افراد معتقد می باشد. در ادامه این پنل اسلاتر ابراز امیدواری كرد تا قانون حفظ حریم شخصی تا ۲۰۲۱ در آمریكا عرضه شود.