تا پایان سال ۲۰۲۰؛ شاغلان تمام وقت حوزه ICT به ۵۵ میلیون نفر می رسند

تا پایان سال ۲۰۲۰؛ شاغلان تمام وقت حوزه ICT به ۵۵ میلیون نفر می رسند

به گزارش سئو مئو موسسه تحقیقاتی IDC با پیشبینی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال اعلام نمود: تا آخر سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۵۵ میلیون نفر به صورت تمام وقت در حوزه ICT فعالیت خواهند كرد.
به گزارش سئو مئو به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، موسسه بین المللی تحلیل داده IDC برای نخستین بار آماری از تأثیر بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بحث اشتغال عرضه كرده است. برپایه پیشبینی های این تحلیل، تا آخر سال ۲۰۲۰ اشتغال تمام وقت در حوزه ICT به بیشتر از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان می رسد. این پیشبینی رشد حدود ۴ درصدی اشتغال در این عرصه را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان داده است. این مركز تحقیقاتی همینطور با بررسی یك دوره پنج ساله از سال ۲۰۱۹ تا آخر ۲۰۲۳ یك شیب مناسب رشد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با رقم میانگین سالانه ۳.۸ درصد، نشان داده است. برآورد این مركز بر اساس تخمین ها و نقشی است كه حالا فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنایع ایفا می كند. هم اكنون روز به روز حوزه IT با تغییرات جدی و عمده ای روبرو است و واقعیت آن است كه سرمایه گذاری در بخش تكنولوژی های نوین در صنعت و همینطور نیاز امروز به تكنولوژی، باعث سرمایه گذاری محرك در عرصه فناوری اطلاعات شده است. كریگ سیمسون مدیر تحقیقات گروه آنالیز مشتری موسسه بین المللی IDC اعتقاد دارد كه «ما در حال دور شدن از كاركنانی هستیم كه نقش اساسی در نصب و نگهداری فناوری اطلاعات دارند و به سمت نقش هایی حركت می نماییم كه بتوانند عملكرد پایگاه داده ها را استخراج و اطلاعات آنرا تجزیه تحلیل كنند و سازمان را هرچه بیشتر به سمت توسعه تكنولوژی خود سوق دهند.» به قول وی، «در این میان زمانی كه فناوری ها گسترش پیدا می كند، افراد می توانند مشاغل متنوعی را انجام دهند؛ در چنین شرایطی یك فرد می تواند در چندین شغل ایفای نقش كند و زمان خویش را تقسیم كند. تركیب نقش ها برای یك شغل با گذشت زمان امكان دارد برای یك صنایع و سازمان متفاوت باشد. حالا بیشترین افرادی كه در حوزه ICT مشغول به كار هستند در چندین بخش متنوع تقسیم می شوند. بخش اول مربوط به توسعه و مدیریت نرم افزار، گروه دوم مربوط به بخش فنی IT یك شركت و بخش های دیگر هم مربوط به حوزه گرافیك، چندرسانه ای، طراحی وب و گروه پشتیبانی فنی است. با این وجود افرادی كه در بخش امنیت سایبری در این سال ها مشغول به كار می شوند طی ۵ سال با حدود ۱۰ درصد، سریعترین رشد را به خود مختص كرده است.» آیلین اسمیت معاون برنامه ریزی بینش و تحلیل مشتری موسسه بین المللی IDC هم می گوید: « از آنجایی كه صنایع كاملا پذیرای یك تحول دیجیتالی هستند، این شركت ها نیازمند آن هستند كه نقش های جدیدی برای شكل دادن به نقشه راه فناوری و پشتیبانی خود تعریف كنند. این انتظار وجود دارد، بخش های تولیدی و بانكداری بیشترین تلاش را برای ایجاد تحول دیجیتال انجام دهند و احیانا بیشترین نیرو را طی سال های آینده در زمینه ICT جذب خواهند كرد. چونكه آنها نیازمند اقداماتی همچون برنامه نویسی، پشتیبانی فنی برای طراحی نرم افزار و همینطور انتقال تجربیات مشتری برای بهبود فضای كاری خود هستند.» با این حال، تأثیر تحول دیجیتال بر ساختار و تركیب سازمان ها كه به دنبال توسعه فناوری خود هستند بسیار جدی است. بر این اساس حالا تحول در سازمان های در رابطه با فناوری اطلاعات كه قصد دارند بنیانگزار تحولات در صنایع و… باشند، یك نیاز جدی به حساب می آید