یوروپل: رمزارز مونرو قابل ردیابی نیست!

یوروپل: رمزارز مونرو قابل ردیابی نیست!

به گزارش سئو مئو یوروپل اخیرا از غیر ممكن بودن ردیابی رمزارز مونرو (Monero) اطلاع داده است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده كه به اختصار رمزارز نامیده می شوند، در سال های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب كاربران برخوردار شده اند بگونه ای كه تبدیل به یكی از محبوب ترین و پرمبادله ترین ارزهای جهان شده اند.
حالا اخیرا اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت bitcoinist نشان داده است كه رمزارز مونرو بعنوان یكی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان حدودا غیرقابل ردیابی است و حتی با بررسی IP و ردگیری های دقیق هم این كار امكان پذیر نخواهد بود.
كارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال اعتقاد دارند كه مقامات اتحادیه اروپا درصدد محدودسازی استفاده از رمزارزهای غیرقابل ردیابی هستند و بنابراین هم یوروپل با تحقیقات خود تلاش دارد این مسیر را برای قانون گذاران اروپایی تسهیل كند.
فناوری ارزهای دیجیتالی رمز پایه همچون بیت كوین یك پول رمزنگاری شده است، این امكان را به كاربران می دهد كه بدون احتیاج به هیچ بانكی مبادلات مالی خویش را انجام دهند و هم چنین هویت طرفین معامله هم ناشناس باقی می مانند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت افزارهای قدرتمندی كه معمولاً كارت گرافیك موجود در ابر كامپیوتر هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
گفته می شود ارزهای دیجیتالی رمز پایه غیرقابل هك هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت افزارهای قدرتمندی از پلتفرم های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.
خیلی از كشورهای جهان در ابتدا در تلاش بودند تا رمزارزهای بی افسار را كنترل كرده و معاملات آنرا تا حد امكان محدود كنند، چونكه آنها بر این باورند بیت كوین به تجارت های غیرقانونی و غیرمجاز هم چون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به دلیل آنكه مقامات قضائی و پلیس نمی توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری كنند، سبب سهولت استفاده از آن می شود. این در حالیست كه برخی دیگر از كشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام نموده اند.