آخرین وضعیت شكایات از خدمات تلفن همراه و ثابت

آخرین وضعیت شكایات از خدمات تلفن همراه و ثابت

به گزارش سئو مئو شكایت های ثبت شده از هر یك از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و در حوزه تلفن ثابت، حاكی از افزایش شكایات در آبان ماه نسبت به مهر امسال است.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا آخر آبان ماه سال جاری را منتشر نموده است.
مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از اپراتور همراه اول، از آن حكایت می كند كه در آبان ماه در حوزه تلفن همراه، ۲۰۳۵ شكایت ثبت شده كه ۳۱.۶ درصد شكایات مربوط به رومینگ ملی و بین الملل بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۸.۹ درصد افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۷.۳ درصد كاهش داشته است.
با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش ۳۶.۲ درصدی داشته است.

اما در اپراتور ایرانسل در آبان ماه در حوزه تلفن همراه ۱۱۶۴ شكایت ثبت شده كه ۳۹.۳ درصد شكایات مربوط به پیامك متنی بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است.
تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱.۵درصد افزایش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.
با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۱۲.۳ درصدی داشته است.

در اپراتور رایتل، در آبان ماه در حوزه تلفن همراه ۲۰۷ شكایت ثبت شده كه ۴۹.۷ درصد شكایات مربوط به خدمات و مالكیت سیمكارت بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه كاهش داشته است. تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۴.۷ درصد كاهش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۱۸.۲ درصد كاهش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

در اپراتور مخابرات هم در آبان ماه در حوزه تلفن ثابت ۱۳۶۳ شكایت ثبت شده كه ۹۰.۹ درصد شكایات مربوط به پشتیبانی و عرضه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.
اما تعداد شكایات رسیدگی شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱۵.۸ درصد كاهش داشته، درحالی كه تعداد شكایات ثبتی در همین بازه ۱.۸درصد افزایش داشته است. با عنایت به این آمار می توان نتیجه گرفت عملكرد این اپراتور در رسیدگی به شكایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه كاهش ۱۷.۶ درصدی داشته است.

به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شكایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت كاربران و رسیدگی به شكایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان به راه افتاده است.
مجید حقی – معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شكایات حوزه ICT، گفته بود راه اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفكیك موضوعات مربوط به شكایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یك از مراحل ثبت شكایات در سامانه به منظور اطلاع رسانی صحیح به مشتركین در زمان ثبت شكایت و طراحی و پیاده سازی فرآیند رسیدگی به شكایت با مبحث «جمع آوری سرویس»، از برنامه هایی است كه می خواهیم امسال عملیاتی نماییم.