تحقیقات نشان داد: ضعف فناوری تشخیص چهره در شناسایی برخی نژادها و جنسیت

تحقیقات نشان داد: ضعف فناوری تشخیص چهره در شناسایی برخی نژادها و جنسیت

به گزارش سئو مئو محققان آمریكایی با بررسی عملكرد الگوریتم های شناسایی چهره مورد استفاده نهادهای دولتی در آمریكا به این نتیجه رسیده اند كه آنها قادر به شناسایی دقیق همه نژادها و جنسیت ها نیستند.

به گزارش سئو مئو به نقل از انگجت، تحقیقی كه در این حوزه توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری آمریكا صورت گرفته نشان داده است الگوریتم های شناسایی چهره كه در سخت افزارهای اسكن صورت و محصولات مختلف امنیتی به كار گرفته می شوند، در مورد برخی نژادها و جنسیت ها عملكرد ضعیف تری دارند و بعنوان مثال در مورد برخی افراد به دشواری می توانند چهره یك فرد را با عكس گذرنامه وی تطبیق دهند.
در مورد برخی جنسیت ها و نژادها این ضعف در زمان تطبیق عكس یك جنایتكار با مجموعه گسترده ای از تصاویر یك پایگاه داده رخ می دهد و سیستم های تشخیص چهره نمی توانند با استفاده از عكس دریافتی، هویت آن فرد را از راه تطبیق عكس ها در پایگاه داده بیابند.
بیشترین میزان اشتباه این الگوریتم ها زمانی رخ می دهد كه افراد مورد بررسی آمریكایی های آفریقایی تبار، آسیایی ها، آمریكایی های سرخ پوست بوده اند. همینطور میزان اشتباه در مورد زنان بیشتر از مردان بوده است.
بیشترین میزان اشتباه هم در مورد آمریكایی هایی رخ داده كه اصالتاً اهل قفقاز بوده اند. در مورد زنان بیشترین اشتباه مربوط به زنان آمریكایی آفریقایی تبار بوده است. از هر پنج زن آمریكایی آفریقایی تبار، تطبیق انجام شده در مورد دو نفر از آنها اشتباه بوده است.
نكته جالب این است كه الگوریتم های تشخیص چهره ای كه توسط شركت های آسیایی طراحی شده اند، در زمینه تشخیص چهره افراد آسیایی تبار و اهالی قفقاز عملكرد بهتری داشته و كمتر خطا كرده اند. به نظر می آید علت این مسئله دسترسی بیشتر و متنوع تر این الگوریتم ها به تصاویر اهالی این بخش از جهان باشد.