آمازون بازار اسپیكرهای هوشمند را تصاحب كرد

آمازون بازار اسپیكرهای هوشمند را تصاحب كرد

به گزارش سئو مئو آمارها حاكیست كه اسپیكرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از گوگل ربوده و بخش اعظمی از بازارهای جهانی را به تصاحب كرده اند.
به گزارش سئو مئو به نقل از ایسنا، اسپیكرهای هوشمند یكی از آن دسته از گجت هایی هستند كه این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب كاربران برخوردار شده است.
در سال های اخیر تعداد زیادی از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند معرفی و روانه بازارهای جهانی شدند كه در این میان یكی از بزرگترین رقابت ها، عرضه اسپیكرهای هوشمند توسط دو غول تكنولوژی آمریكایی یعنی آمازون و گوگل بود. البته تنها این دو شركت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیكرهای هوشمند نپرداخته اند، بلكه شركت های دیگر بسیاری همچون بایدو و علی بابا در چین هم به تولید این گجت های كاربردی و دوست داشتنی روی آورده و توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار اسپیكرهای هوشمند را به خود اختصاص دهند.
تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت androidcentral نشان داده است كه آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست كه سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است.
این در حالیست كه بزرگترین رقیب آن با یك كاهش ۴۰ درصدی در میزان فروش اسپیكرهای هوشمند در این بازه زمانی روبرو شده است. این غول تكنولوژی در این مدت تنها ۳.۵ میلیون دستگاه فروخته و سهم آن هم ۱۲.۳ درصد از بازار بوده است.
همینطور برخی دیگر از شركت های نوظهور در این حوزه همچون شركت های چینی بایدو و علی بابا هم موفق شده اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیكرهای هوشمند تجربه كنند.
كارشناسان و تحلیل گران فعال در موسسه تحقیقاتی كانالیز با بررسی های صورت گرفته از آمارهای انتشار یافته نشان داده است كه فروش اسپیكرهای هوشمند در سومین فصل ۲۰۱۹، مجموعا ۴۴.۹ درصد رشد داشته و به ۲۸.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

بر مبنای جدول و اطلاعات مندرج در آن، پس از آمازون، دو شركت چینی علی بابا و بایدو موفق شده اند به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم این رده بندی قرار بگیرند و سهمی معادل ۱۳.۶ درصد و ۱۳.۱ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. گوگل و شیائومی هم به ترتیب با سهم ۱۲.۳ درصد و ۱۲ درصد در رتبه چهارم و پنجم ایستاده اند. این در حالیست كه گوگل در مدت مشابه سال قبل سهمی معادل ۲۹.۸ درصد داشته و بدین ترتیب كاهشی ۴۰.۱ درصدی را تجربه كرده است.
پیش تر هم خیلی از تحلیل گران برآورد و اعلام نموده بودند كه تا قبل از آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند به فروش خواهد رسید.
به صورت كلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیكرهای هوشمند باید اظهار داشت كه این گجت های هوشمند به كاربران امكان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز آگاه شوند، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار كرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این كارها بدون دخالت دست كاربر و تنها با ارسال یك پیام و دستور صوتی به اسپیكر هوشمند انجام خواهد گرفت.
از معروف ترین و محبوب ترین اسپیكرهای هوشمند می توان به آمازون اكو دات، گوگل هوم ( مینی و ماكس) و هوم پاد اپل اشاره نمود.